vintertiden är här...

Jaha, så har man ändrat klockan tillbaka till vintertid igen då. Märkte inge större skillnad, var lika trött som vanligt så här en söndagmorgon. Det märks mest skillnad på sommaren tycker jag när man ändrar till sommartid, då man kan vara ute längre och det är ljusare på kvällarna.

Igår jobbade jag ju som ni vet till två, sen vart jag så sketatrött så det var inte sant. Jag hjälpte syrran med en lampa som hon skulle ha ner, sen var jag hemma en liten stund. Eftersom grabbarna i huset hade stuckit iväg och jaga och fixat sin middag helt själva....(på grillen i anderstorps centrum), så gjorde jag och syster anneli och jenny likadant. Vi gick ner och tog varsin hamburgare och lite strips, mycket trevlig middag. Sen när jag kom hem vet jag inte var jag gjorde riktigt, vart så trött så trött. Lite senare kom grabbsen hem iaf. och stack iväg lika fort igen, så det var jag hårbollarna och teven som fick tillbringa kvällen tillsammans IGEN! 

Och jag är verkligen ledsen suss att jag somnade "framför soffan" igen, hade varit skoj och få underhålla dig på nätet en stund, men men jag vet inte om jag ska skylla på åldern eller något annat....

Jag ska iaf. ta itu med att få ner en bäddsoffa från ovanvåningen idag, eftersom det kommer en säng som ska upp imorgon, syster evas säng ska ärvas av emelie, och det kan hon behöva eftersom bäddsoffan har varit trasig ett bra tag nu, orsaken till det vill jag inte ta upp här... =O/

Så nu är det handla lite käk laga till det och sen sätta igång att arbeta...det blir mycket att göra nu innan söstra mi flyttar, och hon sticker redan på tisdag eller onsdag....man vill ju gärna träffa henne lite till innan hon åker iväg.

Jag skriver väl lite mer här senare och uppdaterar hur det har gått med soff-flytten........det blir inte en lätt uppgift eftersom den väger flera ton känns det som ...det blir till att montera isär den så gott det bara går......

ha det så gosigt så länge.........

tjipp tjipp........soptipp!

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0