sick and tired...

Okej Tina...här kommer "imorgon"!

Jag har fått en riktig dänga av förkylningen som snurrar runt ute i vida världen, men har tagit mej samman nu så jag ska försöka knåpa ihop något. Hav tröst kära systerdotter.......

I Torsdags grillade vi ju korv och hade allmänt mysigt nere i "gillestugan" (tycker inte om att det heter så,låter så gammalmodigt?!) men framför öppna spisen i källaren grillade vi korvar så det stod härliga till och svarta och fina blev dom första och inte varom varma heller...ingen lyckad början men vi knaprade väl i oss dom iaf.

Det var Jag - Jenny - Anneli - Ulla - Agneta som tog oss samman och ödslade lite tid på varann, och det var mycket trevligt.

Dagen efter var inte lika trevlig, neeeeeeeej jag var INTE bakfull på något vis alls, men min härligt underbara förkylning som legat och väntat  i kroppen på att få blomma ut i full blom gjorde naturligtvis det under torsdagnatten och fredagmorgonen. Inte mysigt alls...hostar typ som en riktig högfärdshosta och nyser som den värsta tomtenissen och ögonen rinner och näsan me för den delen, men det har blivit mycket bättre nu...

Så jag kan väl sammanfatta det hela med att jag är verkligen sick and tired, för inte får man sova ordentligt på nätterna eftersom det är DÅ som flunsan ska ha sin högsäsong.... och eftersom jag är så snäll så vill jag inte väcka "gubben" så jag ligger ute i soffan framför tv:n.... men jag kan lika väl göra det så har jag något att göra med för som sagt var så sova är det sista jag kan göra....

Det är konstigt att det ska vara värst på morgonen och kvällen/natten när man är förkyld. Det är ju då som man är som tröttast och vill sova....hmmm!!

Idag har jag inte gjort något alls särskilt förutom att jag har löst melodikrysset ihop med min kära syster yster yvonn .... vi brukar lösa det ihop om vi kan (sms:ar svaren till varann) det är riktigt roligt eftersom vi nästan alltid lyckas lösa hela korsordet.

Nåväl, idag var det faktiskt "gubben" som tog kylskåpet med sig när han gick ut på jakt....jag tänkte att jag skulle steka mej korven som blev över från i torsdags och ha det och potatismos till middag idag, men icke sa nicke... inte korvasnutt så långt ögat kunde nå i kylen. SJÄLVKLART hade han tagit med sig den på jakten....oki doki!

Jag får väl be mina snälla systrar att dom handlar någe till mej sen så jag har något att fylla ut mina rynkor med. Jag har ju inte kunnat vara ute och gå på hela veckan, jo förresten jag vart ute i onsdags men annars har anderstorps samhälle sluppit mej resten av veckan. Undrar hur det har gått???!! Tänk vad de två hararna ska undra vart jag har tagit vägen, vi som brukar träffas utanför gamla tingeling/etac nästan varje morgon. 

Jaha vi får väl se om dom är kvar eller om dom har hittat någe nytt ställe att vara på .... nu ska jag se om jag har lite bröd och ost, får väl klara mej på det tills någon snäll skäl handlat åt mej......

Men det ska nog gå bra.........
Jag brukar kolla in min statistik här på bloggen också och jag har typ stadigt ca 25-35 stycken som brukar läsa mina inlägg..... men det är bara typ 4-5 stycken som orkar bry sig att kommentera dom....jag är SÅÅÅÅÅÅ nyfiken på vilka dom andra är för inte är det väl så att mina "fans" går in mellan 8-10  gånger per dag och läser min blogg??!! NÄ skulle inte tro det nä.... så ni andra som är så flitiga med att läsa, kan väl skicka en hälsning eller två? skulle vara sååå roligt....

Nu börjar magen låta som en vägskrapa....(du vet vad jag menar anneli hihi) bäst att gå å äta något...

vi hörs senare eller imorgon(inte värt att lova något visst =o) !

sjung o va glad tjolahopp tjolahej tjolahoppsansa..

kram puss och killekill i armhålan........

ps! elvis vet hur man  ska njuta av livet kolla in det här......

       visst ser det härligt ut?

tack o hej för den här gången....

Kommentarer
Postat av: tina

åh....kära moster krya på dig...själv har jag oxå någonting på gång...kliar i näsan och konstig i halsen har varit det i typ 3 veckor snart men det vill ju fan aldrig bryta ut!!!!vad trött man blir..gå bara å väntar på att värsta dunder förkylningen ska komma men icke....kram

2007-10-13 @ 19:25:36
Postat av: suss

bra att du promenerat ut på bättringsvägen...
saknar min shopping kompis!

2007-10-14 @ 09:21:14
Postat av: Jenny

Hej! Håller me tina har nått med i kroppen som inte vill bryta ut.... Men krya på dig pyyret så hörs vi Kjam kjam

2007-10-14 @ 13:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0