nyfiken strut....

Idag blir det till att släpa sig till bernts konditori igen.....ujujuj.....va jobbigt och sitta där med goa vänner och behöva trycka i sig äckliga mackor och kakor, ni kan inte aaaana hur hårt mitt liv är på torsdagar...hehehehe..

Nä skämt åsido, det är såååååå trevligt så.Synd att inte suss kan hänga med då oxå men oftast hinner hon inte eller så har hon och några andra "tanter" något som dom kallar för "symöte"....hahaha.... vilket skämt.... sitta och äta god mat och kockla(hälla) i sig vin...... det är inte va jag kallar för symöte...okej det är klart att näbbarna går väl som synålar i en symaskin på dom när dom kommer ihop och "skvallrar"....så på ett vis kanske dom har rätt att kalla det för symöte.... men varför inte förfina det hela och kalla det för gourmandernas smakmöte ....? Eller smaklökarnas afton .... eller rödnäsornas julafton... ja ja jag kan nog komma på mer passande namn än dessa, men man vill ju inte verka för genialisk....eller heter det genitalisk =o)

Idag har jag jobbat annars hela förmiddagen, tänkte gått ut och räfsat undan lite löv på trottoaren med om jag hinner. Nu är ju hösten här så lika bra att acceptera det och försöka få undan allt som kan åsamka alla gångare några skador, som ben och armbrott.... det kan bli oooooliiiidligt halt även med lite löv och vatten såväl som med snön... Ja jag vill ju inte stå där och betala massa för en som bara har varit ute och gått och varit nyfiken på va jag har för gardiner eller hur det ser ut i min trädgård.... för det är väl oftast dom som hamnar på akuten... har inte koll på läget om man säger så. Nääää glo in hos andra är viktigar än att se var dom sätter ner sina fötter någonstans.
För att inte tala om dom extrema som inte ens ser när det dyker upp en lyktstolpe framför näsan på dom för att dom har som ugglorna vridit huvudet nästan ett helt varv,för där inne hos dom i det huset  såg det ju mystiskt ut, eller så hade dom jättefula gardiner eller blommor, eller så vare något konstigt i gräset där,,,,ooooooooj booooooooom där fick dom en stolpe rätt i planeten jupiter.........stjärnorna kommer som ett brev på posten....Skyll er själva säger jag då. Ingen kan ha det så perfekt som ni TROR att ni har det själva....Tur att inte alla har samma smak och är lika pedantiska som vissa är.

Jag tar iaf. livet som det kommer! Och livet kommer bara med en dag i taget faktiskt, det har jag upptäckt alldeles själv. Och det är absolut ingen som tackar mej för om jag stressar ut och klipper gräset i tid och otid eller om jag byter gardiner en gång om året eller femton......... Är det nu då någon som bryr sig och irriterar sig på det, så inte fasen gör dom något åt det !! Dom kommer inte in och säger att fyyyyyyy vilka gardiner du har, kom ska jag hjälpa dig att hänga upp nya.....eller: Usch så det ser ut i din trädgård......så kan du ju inte ha det förstår du väl , så jag tänkte fixa allt åt dig! NEJ....DET är ingen risk att dom gör det inte.........

Just nu tänkte jag försöka komma igång med julklappshandeln lite försiktigt....har redan fixat en till Emelie,men vet inte vad Emil önskar sig så jag får försöka få lite inside information av emme sen. Markus vet jag inte vad man ska hitta på för något...Får väl bli pengar till moppen som hägrat i flera månader nu......det är inte kul att fylla år som han gör......den 18/12......tycker synd om honom faktiskt....men vi har som sagt var inte planerat några barnafödande här inte utan det blev som det blev...helt enkelt...

Sen ska jag nog köpa något till mina kära söstrar.....och till Jussi mor o far och några småkids som finns kvar i släkten......Det blir en konstig jul i år, eftersom söster Eva flyttat då. Men det får bli nya traditioner helt enkelt. Nästa år kanske vi firar helt själva här hemma hos oss, med syster Anneli, vi får se....
Mamma och Pappa finns ju inte längre annars brukade vi hälsa på dom också en sväng på julaftonen. Men vi ska väl sätta några fina blommor eller något annat på minneslunden, så dom känner sig ihågkomna.

Jag har väl inte så mycket mer att berätta för dagen, kanske blir någe mer senare annars får ni vänta till nästa gång..haha!!

Ha det godis och en trevlig helg om inte vi hörs här innan dess....

kram kram

    elvis hälsar och ari ville inte vara med på bild...........


Kommentarer
Postat av: suss

Tror du e lite avis du får gärna komma med på kockel möte eller ska du vila upp dej tills vi ska ha champagne galoppen?

2007-10-26 @ 23:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0