bakabullardag....

Idag har jag bestämt att jag SKA baka bullar, det blev inga på kanelens dag...oooooops jag menar kanelbullens dag....på kanelensdag har inte varit än hehe..blir kanske ikväll! =o)
 
Jag får tack alla som kommenterat mina inlägg sen jag gjorde min come back....!! TACK TACK !!

I torsdags blev det som sagt var inget bak, det blev laga mat ut med hundarna och sen naturligtvis fika på bernts....
Jag var både nyttig och onyttig. Det blev nämligen en grov fralla med ost och en chokladboll.....allmänt känd som negerboll....kaffe och cola te det!

Jag har gått ner ungefär ett halv kilo till det går långsamt men säkert, måste bara komma på hur jag ska få bort magen som börjar hänga lite smått som ett punkterat bildäck typ.... Jag är inte så sugen på situps, är det nån som har några andra förslag?

Jag har minskat mina promenader med en dag så nu går jag bara tisdag,onsdag,fredag,lördag och söndag. Måndag och Torsdag har jag skippat eftersom jag börjar jobba klockan sju och orkar inte stiga upp vid fem så det får bli kortare kvällspromenader dom dagarna i stället.

Igår var det som en vanlig dag för mej. Började jobba klockan ett och innan dess hade jag varit ute och gått med hundarna och sen min egen promenix. Därefter handling på hum hum.... och sen hem och laga mat. Det vart rådjursstek med potatis och sås.......mumma mumma...=o6

Jag tog kort på mina små doggisar när dom låg i sin soffa och såg ut som tvillingar nästan...hehe...här kommer dom bilderna.....

                  visst är dom söta när dom ligger så och tindrar med ögonen....?!

Jag blev lite ledsen på jobbet i veckan med för att vi blev nekade att ha semester vid jul och nyår....Jag har alltid haft ledigt mellan jul och nyår sen ungarna var små...det kommer att kännas jäääättekonstigt att inte vara ledig någonting vid jul och nyår....fy fan vilken lång höst det blir....

Nu hoppade suss ut på nätet.......hehe.....dags och vakna nu?

Jag ska iaf. gå och ta mej en kopp kaffe nu och sen tänkte jag ut å kolla om jag hittar några kuliga resor. Förresten Suss så ska Ull-Greta komma till anderstorp!! Dom ska vara på bernts en onsdagkväll.........Ska vi dit !! *asg*

nä bara jag tänker påre så blir jag arg och besviken......usch och fy ....

Men jag kommer kanske tillbaka hit senare.......ikväll är jag nog ensammen igen. Mina kära systrar och polarna ska åka på "Ladysnight" ikväll och resten av familjen är nog inte hemma......men vi hörs kanske senare.....
kram på er alla och fram med Ull-pälsarna för snart kommer Greta!!


Kommentarer
Postat av: suss

lite lockande att träffa ull-greta för en liten revanch...vad e det för stackare hon ska ge sig på denna gång?? fortsätter mitt vik jobbar ja oxå jul och nyår...får väl träffas nån rast och klämma en skinkmacka..haha

2007-10-06 @ 10:27:42
Postat av: Johanna

Hejsan! :)

Sööööööta vovvisar!!!

Vad synd att ni inte får ta någon semester... Urk! Om det är till någon tröst så är jag inte ledig så himla mycket heller! Här är den 24:e en vanlig dag och de har inte Annandag Jul och Tretton helg etcetera! Mn jag har tagit ledigt Nyårsafton... Och sedan hoppas jag att familjen själva ska ta semester och åka bort till släkt, då får jag lite bonus ledigt!!!

Ska hälsa Lillebror!
Han kommer säkert in och tar en titt på ert jobb!

Kram!

2007-10-12 @ 02:07:06
URL: http://www.johannabergenholtz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0