lilla huset på tvär(i)en...

    här är vårt lilla hus !! lite snö på taket har vi allt men inget i jämförelse med syster Eva i Pajala... dom har cirka 3 decimeter snö däruppe redan... så här ser det ut..       image60    jag har finjusterat bilden lite för den var lite mörkare än här...men det syns bättre så här.Visst ser det härligt ut?
bara man slipper skotta så ....myspysjul tror jag att dom får...!!

Idag har jag som sagt var jobbat till klockan halv-fem typ. Det var ganska lugnt idag på jobbet tyckte jag. Inte mycket folk alls måste jag säga. Men så är det väl innan julrushen sätter igång och nu är ju alla så gott som ute och köper vinterskor och vinterkläder för fulla muggar, julmaten kommer ju lite senare, men det är vissa som har börjat förbereda sig och köper färs och dylikt för att göra korv och köttbullar med mera.

Och Helen!! Va kul att du hittade hit oxå... tycker det är kul att läsa din blogg med,... hon är ju så söööööööööt Tilde lilla...mysigt med småbarn men allt lite jobb me dom oxå dom små liven. Va roligt ni ska ha det med första julen för tilde... hon blir väl inte bortskämd eller så av far och morföräldrar va =o)   !!?? hihi....

Idag har jag fixat så att vi har disney-chanel på vårt utbud i boxern... Vi är typ en disneyälskande familj faktiskt även  om vi är gamla och barnen är stora... ska bli kul att se nu till jul vad dom har att erbjuda för dom har väldigt fina julfilmer även otecknade sådana som är RIKTIGT bra...vi får väl se vad som bjuds...spännande spännande...

Fick mina julscheman idag med på mitt nya jobb och jag får jobba lite på julafton men bara till tolv så det är ingen suck....jag ställer gärna upp nu när dom har varit en man kort så länge, och för att dom var så snälla och väntade på mig för att jag inte kunde börja tidigare som dom hade velat....snällt så snällt och då är det inga problem alls för mig att ställa upp extra heller.....man får vad man ger som en del säger........och det är väl sant och riktigt.

Men nu ska jag faktiskt gå och se vad som erbjuds på televisionen idag... jag är ju en av många som kollar in "bonde söker fru" .... lite lättsam underhållning så här en onsdagkväll tycker jag... och är det inget mer att se på dom ordinarie kanalerna så har jag ju alltid DISNEY .........=o)

"ser ni stjärnan i det blå, allt ni önskar kan ni få"........

inga mer kloka ord för idag, den dosen har ni ju redan fått........

morsning korsning ha det gott!!
kram kram

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag åker till Göteborg på fredag..Lunkan åkte på turné i måndags med Boy Omega så han kommer inte hem förrän i december..så får väl ut o shoppa julklappar i helgen..kram!

2007-11-14 @ 19:59:01
URL: http://alexandrabengtsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0