julen är snart här....

Hej hopp i lingonskogen alla blåbärsplockare och svampälskare..........

Inte för att det är någe väder eller årstid för att utföra något av dessa sysslor, men visst är det fint ute nu när snön ligger vit och fin på marken? Jag tycker att det ska få vara en så här fin vinter i år eftersom vi inte fick någon vidare sommar direkt.... En vit jul är vad jag önskar mig just nu. Det kommer väl att bli en ganska lugn jul i år eftersom vi inte behöver åka mer än till ett ställe, och det är till barnens farmor och farfar....Sen på kvällen kommer vi att vara här hemma hos oss, och kära söster Anneli ska komma hit oxå...Jenny är välkommen hon med om hon inte ska vara hos sina päron på kvällen....

Min dotter och hennes pojkvän kommer att vara i gislaved på kvällen, så det blir som sagt var en ovanlig jul i år, men säkert en mycket trevlig sådan ändå. Min syster yster i Pajala får vi väl ringa till och skicka upp någe roligt i julklapp till dom frostiga vännerna i mörkret.

Så här hemma blir det jag och gubben min och sonen och syster .... tänkte vi skulle göra någon god mat och smaska på, Anneli får väl göra sin berömda jansson, och sen blir det väl prinskorv köttbullar och allt annat som hör till. För att inte tala om glöggen........de bara måste vi ju ha förstås...

Nog pratat om julen.

Tiden börjar gå ganska fort nu tycker jag och det är typ bara två veckor kvar innan jag börjar mitt nya jobb. Jag slutar den 28/11 och är sen ledig i fyra dagar innan jag stormar in på _ _ _ ! hoppas att dom kommer att trivas med mig och att jag kommer att göra någon nytta nu bara. Men jag ångrar absolut ingenting, det gör jag inte. Det känns riktigt skönt att få byta ställe efter så många år. Ska jag byta jobb så ska jag göra det nu för sen är det nog för sent. Man blir ju inte yngre precis och utbildningen som krävs på de flesta yrken idag har jag inte lust att läsa in alls.

Så nytt jobb ska det bli den 3/12 och sen får man ta det därifrån och se hur det går.

Nu ska jag ut och mata det stora monstret i hundgården.

Ha det gott så länge och
Krama varandra i GRAFIKEN !!

Ett litet ord på vägen ?

image57

Kommentarer
Postat av: suss

ååå jag bara längtar ännu mer tills man får hänga upp adventsstjärnor och annat lysande i fönsterna...Låter som ni får en mysig jul fast familjemedlemmarna är utspridda...ska bli kul att se dej på ditt nya arbete, veckorna kommer att gå fort! glöm inte vår shopping den 21:e...tiden blev 17.30 - 20.00. vi hörs och ses.

2007-11-13 @ 09:22:50
Postat av: Göran

Hej

Jag skall skriva ett reportage om kvinnor som bloggar. Är du mellan 30 - 50 och har familj så är du kanske den som saknas.

Hör av dig!
mvh Göran Kornestedt

2007-11-13 @ 20:02:36
URL: http://minruta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0