cheesus....!

Läste tidningen idag på morgonen och det var en het debatt om vilken dag som skulle vara ostkakans dag??!! Jamen, jag menar finns det verkligen inget viktigare i livet än att diskutera en sån sak?
Och varför ska det finnas så många olika dagar som ska vara speciella?
I så fall varför inte införa sillens dag -  äpplets dag - eller slå på stort och införa jordgubbstårtans dag! man kan ju hålla på i evigheters evigheter.....tar det ALDRIG slut på dumheterna?

Jag tror att vi snart firar dessa "historiska" dagar såsom kanelbullens dag mer än vi hedrar och firar våran egen nationaldag!! För den kan man ju inte fira ordentligt i sverige för då är man ju så gott som rasist..... Hur mycket ska vi stå ut med och hur mycket ska andra länders religion och kulturer få styra in sig i vårt land?

Man kan fundera ganska mycket på det tycker jag, inte för att jag har något som helst emot invandrare deras kultur jag har en av mina bästa vänner i bosnien .... men va jag vill veta är vad dom som kommer på alla dessa "speciella" dagar grundar sig på?

Inte är det något som vi kan vara stolta över eller som vi ska ha till minne av något........eller??

Va tycker ni?
Jag menar en dans runt midsommarstången idag är ju inte detsamma som när jag var liten.... nu är det ju inte tradition som det var då...inte på många ställen iaf.
Nej jag vet inte vart allt barkar hän om man säger så....det är ju inga säsonger längre heller med jul och midsommar, för nu finns julsakerna framme i butikerna i början av november och vissa ställen har asat fram tomtarna redan i slutet av oktober.....

Tacka vet jag förr i tiden.......Då skyltsöndagen var dagen då allt stod framme och innan dess hade butikerna papper framför sina skyltfönster så man inte kunde smygkika hur dom skulle skylta med sina julsaker.
Vi på Samuelsons pyntade hela butiken med girlanger, klockor, tomtar och julgran och adventsljusstakar och allt som hör därtill, och vi hade tipspromenad för kunderna som kunde vinna julskinka eller en kasse med mat om dom kunde gissa vikten på vad det nu kunde vara.........DET var julstäming det !!

Men ostkakans dag om vi nu ska tillbaka till den ... varför ha det just nu ? Har det verkligen något med Astrid Lindgren att göra? Okej hon bodde i småland och hon är ju verkligen värd att firas på alla vis men med en ostkakans dag på sin födelsedag?? Är det inte bättre att ha en Astrid Lindgren-dag isf?
DEN skulle man kunna ha på EMIL-dagen som också är hennes födelsedag......det hade jag kunnat gå med på.......jaja....är det ingen som har något roligare för sig än att bråka om en sån sak så får dom väl fortsätta med det tycker jag.... Jag lägger inte ner någon större energi på att fira den i alla fall. Jag firar hellre Astrid........

Här kommer astrid lindgren tjolahopp tjolahej tjolahoppsansa..........!!

I morgon är det fredag igen och då ska jag fira att jag är ledig helgen....... Är det något värt att fira tycker ni?
Japp för mej  men jag tänker inte ta patent på ledig-lördag-dagen.......jag lovar!

lite mer visdomsord?

image61

nu ska vi se på vänner........

pyss och kräm......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0