strålande tider härliga tider...NOT !

Hur orkar man gå till jobbet varje dag och tycka att det är ROLIGT ? Jag GJORDE faktiskt det för inte så länge sen, men nu har jag tappat gnistan totalt. Allt verkar bara rasa samman runt omkrin mej, och jag tycker att det är helt galet att nästan allt jobb som jag skulle gjort igår när jag var sjuk, det var kvarlämnat till mej idag =/ ...ska det va så på ett arbete? Hur har ni andra det på era jobb?

Jag tycker särskilt  när man jobbar som jag med färskvaror, så borde väl dom komma in i hyllorna så fort som möjligt eller? Det är som om tiden har stått stilla när man kommer tillbaka. MEN jag ska inte säga att dom inte gör något när jag är borta för det vet jag ju att dom gör, men jag tycker att det är konstigt att den som hoppar in i mitt ställe (spelar ingen roll vem det är) borde inte den här människan hinna med UNGEFÄR lika mycket som jag gör?
Jag tycker att det är lite spooky... men det är väl så att vi prioriterar olika saker kanske, men jag är TRÖTT på det nu!

Jag har ringt till ett ställe idag och sagt att dom kan ha mig i tankarna när dom får in ett nytt jobb eller behöver mer personal. Det är väl alltid en början iaf. Nästa år så (om jag är kvar på mitt nuvarande jobb) har jag varit där i TJUGOFEM år, kan ni tänka er det? Hon är ju inte klok tänker många ser jag, men det kanske FAKTISKT är så att jag har TRIVTS så med mitt jobb att jag varken har behövt eller KÄNT något behov av att byta. Men just nu känns det som om jag skulle kunna ta vilket jobb som helst för att slippa knega där jag gör!

Ni har ju hört det förr, jag vet! Men det tar tid att få tummen ur och göra slag i saken, jag kommer att sakna alla kunder så enormt mycket så det är inte sant om jag nu byter jobb och hittar något annat...
Sara!! du kan väl lägga ett gott ord för mej på posten kanske *ler*... har ju inge körkort än men sortera och dela ut paket kanske jag skulle kunna klara av eller va troru? *fniss*

Samtidig känner man sig så trygg i sitt arbet, man vet hur man har det men man vet inte hur man får det om man byter!

Men näääää nu ska jag inte deppa ihop totalt....jag tror jag ska gå och sätta mig i bastun och rensa ur all skit som finns både utanpå och inuti kroppen...=)

Någonstans därinne så vet jag att jag älskar livet ....
vid vissa tider iaf. och vissa stunder glömmer man aldrig....dom sitter som en rosenrot i hjärtat, image52 och dom kommer alltid att finnas där på en speciell plats!
by by alla flitiga läsare vi kanske ses här imorgon? kramisar på er/pyyret

Kommentarer
Postat av: suss

helt rätt!! känner man som du gör så SKA man byta jobb! hoppas att du tar steget och gör någonting annat...det känns alltid ovisst med det som är nytt...ja vet! men med facit i hand så har det varit mest på plus sidan..visst är ja klok...som en gammal uggla... ha det godis vännen!

2007-05-25 @ 11:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0