Sommar var är du?

Tänkte att nu jäklar ska det tvättas och hängas ut i helgen... MEN vart tog sommarvädret vägen??!! Det bara försvann sådär utan anledning tycker  jag, för det är väl ingen anledning för solen att gå i moln bara för att jag råkar vara ledig i helgen (inte valborgsmässoafton men väl lördag, söndag och tisdag) Det är ju kallt som värsta höstdagen nästan. Vet inte om jag ska tvätta över huvud taget nurå.... Känner mej inte motiverad längre. Idag har jag plockat upp tvätten som Emelie har samlat typ i ett halvår (om man ska bedöma efter mängden) !! Två fulla tvättkorgar blev det dårå....
Jag hade ju nästan räknat med att få den tvättad och torr IDAG, men som det ser ut nu så verkar det skita sig totalt.
¨
SÅ vad ska jag ta mej för isället?? Jag är helt ensam hemma idag. Emelie är hos pojkvännen, Markus är ute med polarna, och gubben är på jakt SOM VANLIGT måste jag väl säga.

Jag får väl gå här hemma och pula och plocka lite. Det FINNS ju alltid något att göra om man bara tar sig tid och orkar, jag hade behövt gå och sortera mitt skräp igen också.... Tänkte sist när jag hade sorterat att NU ska jag minsann gå så fort kassen blivit full.....men icke sa nicke...nu har jag säkert FYYYYRHA kassar att sortera och dom är alltså ÖVERFULLA med skräp.

Igår kväll tog jag mej friheten att basta... vart sååååå skönt och efter det så tänkte jag faaan va vit du är Pyy, letade fram en brun utan sol och smetade in mej i väntade typ kanske två minuter sen på med "myskläderna" och sen parkerade jag min breda bakdel i soffan framför teven. Däckade där vid cirka elva-snåret, jag vet inte va det var dom visade på alla kanaler igår, men det måste ha varit någe slags hypnosprogram, för ögonen har aldrig hängt så långt ner som dom gjorde då och till slut orka dom inte ens ge mej en liten springa att kika emellan.... nåväl, vaknade ju då naturligtvis i soffan på morgonen vid typ fem halv-sex.... Sträcker lite på mej och vad får jag SE ?!!?!

Mina händer ser ut som om dom varit brännskadade och sen varit ute i solen för dom var bitvis bruna och bitvis vita ... ATT JAG ALDRIG LÄR MEJ !! Jag SKA inte ta brun utan sol så långt ner som till handledernas slut och ut på händernas ovansida.... man ser  ju bara allmänt SKITIG ut ju...grrrrrrr.......
Resten av kroppen vart väl okej va jag kunde se med mina morgonutslagna ögon som vart halvt hypnotiserade fortfarande...

Nej hädanefter fåre bli solarium när inte solen är framme i naturen..... det är en sak som är säker....

Nu ska jag gå och ta mej en kopp kaffe och läsa en bok....
Ha en godis-förstamaj
kram och näsgnuggning på er alla... / pyyret

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0