oh du härliga säng...

163097-15

Idag HAR jag faktiskt hängt ut min tvätt...ÄNTLIGEN!! Har tvättat och hängt  ut mina lakan så nu är det nybäddat och fräscht igen... FINNS det något härligare än en nybäddad säng? Okej jag har frågat det innan men det tål att upprepas för det finns nog inget som är skönare... jajaja...jag vet oxå något som ÄR skönare men förutom det så vette fasen om det slår något annat....
Har man då oxå tagit och bastat innan man går och lägger sig så äre rena rama drömmen att bädda ner sig... varm och gosig och med rena lakan....mmmmmmmmums fillibabba!!

Som sagt var så ringde dom efter mej på jobbet idag och jag sa som jag hade tänkt att om jag ska börja nio i stället för elva så vill jag sluta tre i stället för fem... Och det gick alldeles utmärkt !! Helt underbart att få sluta två timmar tidigare än va jag räknat med...så det kan jag göra flera gånger. Nu hann jag ju få med lite mer av den underbara solen, och njuta lite extra.
Och imorgon slutar jag vid två redan så det blir två härliga dagar efter varandra dårå...yammi yammi...Men sen kommer ju bakslaget på fredag .... jobbtiden är då mellan ett och sju inte så nice dårå... har dom tiderna VARJE fredag så ska man göra någe särskilt så får man gladeligen byta bort en annan dag eller så får man ta ut semester eller ta ledigt obetalt....

Men nu ska jag inte tänka på fredagen redan hörrni... ser fram emot imorgon och ännu en dag med solsken (OCH TVÄTT!!).... Men suss kanske kommer och fikar så då blire ju ett litet brejk därå... Skulle vilja göra något annorlunda i trädgården med men jag har varken tid eller pengar till det  just nu så det får jag nog lägga på is ett tag till....
Jag har inte ansträngt mej något nämnvärt innan, men någon gång ska ju vara den första även för en villaägare hehe... vi kanske kan planera något imorgon suss?

Det har inte hänt så mycket roligt annars heller vad jag kan komma ihåg !!
Minnet är VERKLIGEN INTE vare borde vara... Jag tror att jag ska boka rum i förtid för säkerhets skull på Östergården eller Klockargården (våra äldrebostäder och åldringsvårdshem eller vare nu heter)... Jag går tio meter och knappt det stannar upp och undrar va fasen jag vart jag var på väg eller va jag skulle göra för något?!! Ibland kommer jag inte ens ihåg va jag sa för fem minuter sen till någon annan...
Och komma ihåg HISTORIER och VITSAR !!! Finns inte en chans i världen... det är bara ibland när man verkligen anstränger sig och antingen skriver ner den eller upprepar den femtielva gånger för sig själv som man med mycket möda kan komma ihåg den och berätta den vidare!

Men jag glömmer ALDRIG när vi ska fika eller vilken tid... !!
Jag glömmer ALDRIG  bort en HÄRLIG fika eller en UNDERBAR fikaeftermiddag....!!
Jag glömmer ALDRIG bort att äta middag eller lunch..!!
Jag glömmer ALDRIG bort när jag har fått härligt (gissa en siffra mellan fem och sju)..!!
Jag glömmer ALDRIG bort hur mycket jag älskar mina barn (innerst inne *smile*) hehe..!!
kan nog hålla på ett tag till men till slut kommer jag inte ihåg vad jag har skrivit längre upp i bloggen och då får jag scrolla upp och ner och det blir ett jäla virrvarr bara så jag låter bli det till en annan gång...
Om jag kommer ihåg att spinna vidare på det här ämnet dårå....hihi !!

Nu ska jag i alla fall inte glömma att sätta på ........................................................bastun, och sen blire djupdykning ner i burken med massa kanaler i ... med andra ord tv:n!!
Man blir trött av att vara lat, har ni oxå märkt det?

kram och puss på ögonlocken/pyyret

Kommentarer
Postat av: Jenny Möller

Ja så sant som de e sagt!!! Du e för snäll,ställer upp när som helst!! Ha de godis Kramizz Jenny

2007-05-02 @ 20:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0