nostalgi igen...

image40 Alltså det här var vad jag lyssnade på i "min ungdom"......och gör det fortfarande....Noice - Gyllene tider - Lundell - lite Devo - Mike Oldfield ........ ja ni ser ju själva hur blandad min musiksmak ÄR...... Nu fäller jag ABSOLUT in Winnerbäck och Hällström......mmmmmmmumma.....och även så lyssnas det på Cornelis - Fred Åkerström - Greenday - 3 doors down - counting crows - Steve Miller band - och sist men inte minst så lyssnar jag även på Ravel

Men tillbaka till Noice-tiden...... DÅ tyckte man väl nästan att dom var värsta "punk-bandet" men nu äre ju som vilken popgrupp som helst nästan fast ändå inte...googla man dom så ståre typ åttiotals popband, men jag vet inte om jag håller med riktigt därå.....Jag tycker fortfarande att deras låtar är grymt bra och texterna är inte som någon annans...... Det var dåtidens ungdomars leverne och liv.

Jag älskar verkligen musik, men tyvärr blir det inte så mycket lyssnat påre som jag skulle vilja. Eftersom vi INTE har någon radio på i butiken (synd synd tycker jag) och sen när man kommer hem så äre mycket som ska göras och man är trött och det är ju inte ALLA i vår familj som tycker om min musik, det beror helt och hållet vad jag lyssnar på......är det Lundell så äre i stort sett bara jag (ev. emelie lite) som lyssnar och NJUTER verkligen av hans texter (JA jag kan höra vad han sjunger!!) och hans musik........Outstanding finns ingen som han.....winnerbäck ligger väl på en god andra plats delat med Hällström dårå....det är sån utstrålning så det går inte att förklara ..... det bara är så........ Jag får då inte glömma min kvinnliga favvis i musikgänget heller då.........Och ni har gissat rätt........det ÄR Lisa Ekdahl..........uuuuummmmmuuuummmmm..............

Jag skulle kunna gå och lyssna på musik dygnet runt om det bara skulle funka ......... men de gör ju inte det tyvärr...!!!

Tänk er själva en mp3-lyssnande butiksarbetare som står och skär skinka i charken eller sågar kotletter eller sitter i kassan.........hur skulle ni reagera om det hände i verkligheten?

But I should love it.........
All personal skulle vara på gott humör för dom fick lyssna på varom ville och inte på allt annat runt omkring...Men HUR skulle det gå när man inte kan höra vad kunderna säger och HUR skulle man kunna vara social i en sån situation?!! Det skulle inte funka bara.........så synd så synd!!

Jaha, vad har jag mer att förtälja på min sida, vad har hänt mer idag än att jag har varit nostalgisk?
Jag har varit med suss i Gnosjö och shoppat (vad annars?) köpte paket till Tina därå och jag säger som du Alex, att jag får skriva sen vad jag köpte eftersom vi har en nyfiken en som sitter och gluttar här vareviga kväll...hehe!!

Jag fick ju sluta redan klockan två idag och VILKEN LYX det var asså !! Det känns som om jag ska vara ledig i tre dagar bara för att jag slapp jobba till sju ikväll. Helt underbart skönt......  =)

Har inte gjort någe vettigt här hemma.... så imorgon eller på söndag blire fullt ös för då måste jag städa - tvätta - syrran ska hjälpa mej att sy upp gardiner och laga gubbens byxor och emmes kofta.... sen ska vi väl äta något med..... Det går ju bra för jag är ju hemma och har inte tagit kylskåpet med mej någonstans (det har jag och suss konstaterat att vi gör annars när vi är borta eftersom när man kommer hem sitter alla andra där som ett stort frågetecken och undrar vad vi ska äta för något??) så jag får väl laga lite käk merå...Vet inte vilken tid Senior och Junior dyker upp efter att ha varit på jaktmässan........

Jag hade nog tänkt att försöka hålla mej vaken så länge som möjligt ikväll och sen FÖRSÖKA sova så länge som möjligt imorgon........får ju passa på att ha sovmorgon när inte hårbollarna är hemma och ska rastas på morgonen......så jag kanske sover ÄNDA till klockan åtta eller nåt sånt.....det är inte dåligt för att vara mig!!

Vi ska ju äta god tårta hos Tina imorgon med och du hade visst laddat med Baja Päron också saru....DUKTIG KICKA.... godis i flytande form måste jag säga.....yammi  yammi...

Får väl gå och ladda batterierna till imorgon då...
Ha det supergodis alla gottegrisar och fruktisar  och vegetarianer och allt vare är....
choklad på magen och grädde på .......mmmmmmmmmunnen!! / pyyretborsta gaddarna ps! glöm inte borsta tänderna efteråt =)

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Noice - Tonårsdrömmar riktigt bra skiva. Vart väldigt peppad på att lyssna på den de senaste veckorna men har skivan i A-torp och högtalarna till skivspelaren har pajat så... :((

2007-05-18 @ 23:23:43
URL: http://alexandrabengtsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0