mors dag....

image53  denna härliga gosiga tröja fick jag av "gubben" min på mors dag. Visst vart den fiiin?
Hade inte väntat mej något alls, för det brukar vara så att om inte ALLA har glömt bort det så brukar det bara vara emelie som kommer ihåg mors dag. Men man får aldrig sluta att förvånas! Han var nog imponerad själv tror jag att han verkligen kom ihåg det (tror kanske att någon har påmint honom =) ) Men jag blev jätteglad för tröjan, han vet ju att jag är ganska frusen av mej för det mesta så den kommer att användas flitigt kan jag lova.
Annars har det varit lugnt på paket och blomfronten idag. Emelie undra va jag ville ha för någe för hon ska till Köpenhamn den sista maj och då tänkte hon köpa något till mej där istället, men jag kan inte komma på något bra som hon både kan hitta där och som inte kostar skjortan ! Är det någon som har några tips?

Markus har inte kommit ihåg mors dag (är jag förvånad?) men jag är faktiskt nöjd så länge jag får en kram och klapp på kinden av honom fortfarande, det hör ju inte till vanligheterna i den åldern kanske så jag blir glad ändå.

Själv har jag väl gjort dom vanliga sysslorna i hemmet idag. Lagade köttfärslimpa på älgfärs, gjorde potatis och brunsås till det mums fillibabba!!
Samtidigt som den var i ugnen passade jag på att baka två stycken rulltårtsbottnar eller va man ska kalla det. Jag ville ha något godare än köpta tårtbottnar till min jordgubbstårta, så jag gjorde såna och hade som bottnar i stället och det blev inte fy skam det heller tro´t eller ej !!

Riktigs somrig jordgubbstårta blev det, har inte tagit kort på den jag gjorde men här kommer det en tårta iaf. image54  visst är det gott med jordgubbar i alladess former?!

mmmmmmmm somrigt sött och smaskens!

Just nu sitter jag här ensam som vanligt annars. Emelie och Emil stack till gislaved (hoppas ni fick tårta där med *elakt hehe*) . Markus och "gubben" stack iväg på sitt håll, tror dom åkte en sväng till stugan.
så just nu saknar jag lite sällskap, även om jag gillar att vara för mig själv ibland så kan det bli lite FÖR tyst i huset emellanåt!
Jag saknar ett visst sällskap ibland, och ett annat sällskap en annan gång, om ni förstår hur jag menar?
Jag har en del kompisar (hoppas att ni fortfarande räknar mej som det?) som jag inte har sett på ganska länge som jag kan sakna hur mycket som helst ibland.
Vissa av dom har jag haft så himla bra kontakt med och har kunnat prata om precis allt möjligt med, då känns det så tomt när man inte har dom i närheten eller när man inte kan ringa dom eller träffas. usch och fy !

Sen har jag en gammal jobbarkompis som har flyttat tillbaka till Bosnien, henne saknar jag SUPER-DUPERMYCKE... vi hade såååååååå roligt tillsammans ojojoj!!
Men hon kommer och hälsar på i augusti, så jag hoppas att hon hinner besöka mej då. Jag har semester då så jag är ju ledig iaf. och förhoppningsvis har jag tid, får ta mej tid annars så är det bara...
här kommer ett kort på henne och hennes barn och syster =)  image55  hennes barn har säkert vuxit jättemycket sen dess har inte sett dom på typ två år...barnen alltså.. hoppas dom har det bra, och det vet jag förresten att dom har juuuuuu...=)

Jag hade tänkt att försöka spara ihop lite pengar så jag kan åka och hälsa på dom någon gång....hade varit skoj!

Nu ska jag inte babbla mer om alla som jag saknar... ni vet vilka ni är och vad ni betyder för mej...mmmmmmm just det!  ;o)

Suss behöver jag inte ens prata om idag för du vet vad du betyder för mej och hur kul vi kan ha det....hoppas att du förstår det........*smile*

Jag och min kära syster har varit och satt blommor på minneslunden idag me, för där ligger bägge våra föräldrar, och som sagt var så är det ju mors dag idag, så vi köpte lite liljor och gick och satte där för dom blommorna gillade min mamma.Sen har jag inte gjort så mycket mera den här dagen.... tvättat lite och diskat typ som man alltid gör!

Inge speciellt händelserikt liv en söndag kanske...hehe!
jag hoppas att ni har haft en trevlig helg alla?
Ha det godis och sköt om er.... och krama varandra så ofta det går...!
/ pyyret

Kommentarer
Postat av: Sara

Jordgubbstårta är mumma!
Kram på dig!

2007-05-27 @ 22:15:25
URL: http://samhradh.blogg.se
Postat av: suss

såååååååå sorry att ja inte hann åka och smaka din jordgubbstårta! Nästa gång det vankas tårta,lovar ja sitta vid ugnen och vänta...ha ha. lusekoftan ser super go ut...vill oxå ha...fick en orkidé i kruka och en ask chokladhjärtan, det värmde det gamla moders hjärtat ..ha det godis!

2007-05-28 @ 08:35:32
Postat av: Jenny

Håller med Sara den tårtan såg ju hur god ut som helst!!! ha de gott pyyret så hörs vi Kramizzar

2007-05-28 @ 20:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0