It´s not raining men...halleluja !!

Hur kan man förstöra en hel ledig dag med att bara vara inne? Kan man verkligen skylla på att det regnar(och det regnar inte ens karlar ute tack och lov för det förresten) och är kallt ute? Jag för min del har bara varit på jobbet och handlat lite käk, sen har jag inte varit utanför dörren på hela dan. ÄR DET KLOKT!!

Inte har jag gjort så mycket vettigt inomhus heller för den delen. Började morgonen med att titta på filmen jag lånade av alex.....Den handlar om mods....Modstrilogin med Kenta och Stoffe image38 Så här såg dom ut när dom började i sin ungdom med sprit och knark och skit.... Men dom såg INTE ut så i slutet av filmen kan jag lova ...... DEN MÅSTE SES ALLTSÅ !! Det var en film som man verkligen kan använda som avskräckande exempel för sina ungdomar och kids, garanterat skulle dom inte börja kröka eller knarka efter en sån film i så fall skulle dom vara totalt urblåsta och inte fatta någonting.
SE DEN säger jag bara.....och då ska ni veta att det här hände på 60-70 talet, så man kan ju tänka sig vad som finns nu och hur det ser ut idag....fruktansvärt måste de vara!!

Efter den "allvarliga" morgonen satte jag igång att baka mina utlovade muffins till suss....image39   dom blev väldans goda, för jag var ju tvungen att smaka på en så att jag inte tagit salt eller nåt sånt i stället för socker för som ni vet ni som känner mej så är jag lite av en virrpanna ibland hehe.... Syrran kan vittna om att dom dög för hon fick en till fikat oxå...sorry suss där gick du back på två muffins =o/

Sen har jag inte gjort något speciellt ....hängde upp lite tvätt och har gått och pulat lite här och var dårå....Kunde inte sova inatt riktigt heller så jag vart ganska trött idarå. Och jag ska inte skylla på NÅGON för att jag inte sov för det var helt och hållet mitt eget fel.....eller??!! *smile*......i vilket fall som helst så kunde jag inte koncentrera mej på sängen utan fastnade i soffan framför teven till slut. Men vid fyratiden masade jag mej in till bingen och kröp ner i min nybäddade säng med rena lakan.... yammi yammi...godis äre!!

Imorgon ska jag börja jobba klockan 06.00 och förhoppningsvis kommer jag iväg hemåt vid två-tiden,men det är inget garanterat eftersom jag har sagt klockan tre.....så man får se hure utvecklar sig och hur långt vi hinner förbereda.....hoppas att det fixar sig så att jag kan hänga på suss och shoppa lite, måste köpa någe till tina som fyller 25 fräscha blad.....
Hon önskar sig visst några böcker hörde jag ryktas om,så vi får se om det blir någe sånt.....

Jag och "söstra mi" ska nog ta en tur till arvids och kolla läget iaf. men jag kan ju inte sitta här och skriva vad jag har planerat att köpa till tina eftersom hon säkerligen sitter ikväll och läser mitt inlägg.....så det får bli en surprise på lördag tina....t???rtahoppas du har bakat riktigt god tårta nurå.... eller är det Danne som står för bakningen på ditt kalas kanske?!! =)          hoppas att det inte regnar på lördag dårå så vi kan sitta på er lilla mysiga altan och blicka ut över den nya vackra trädgården....


Nu ska jag ta mej en stund och skriva lite i mitt block igen tror jag....kollar lite på csi miami samtidigt.....
sen blir det väl dusch och tidig sängläggning ska ju upp tidigt som sagt var....
så ha en fortsatt skön helg alla ni lyxarbetare som har långledigt hela helgen och tänk på oss som får slita och jobba..... Jag känner minst fem sex stycken som får slita ont hela helgen era stackare .... jag är ju iaf. ledig lörda sönda.....yyyyyiiiiihhhaaaaaa!!!!!!!!!

hare godis och grattis alla norrmän....fira nationaldagen ordentligt nu, för är det några som vet hur man firar sin nationaldag så äre norrmännen......jupp!!

vi syns här ....... "en annan dag" som en viss person brukar säga till mej.....mmmmm så äre och så blire
gräddpuss och solskyddsfaktor noll-kram på er/pyyret

Kommentarer
Postat av: tina

det kan du ge dig på att jag läser din blogg :-)

2007-05-17 @ 22:07:14
Postat av: Jörgen

Hallå Pyret,
Har du sett filmen "The Contract" med Morgan Freeman?
Se recension idag på TheGuide...

2007-05-18 @ 18:26:59
URL: http://www.TheGuide.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0