frispel...

Jaha så satt man här igårkväll igen och blev mer och mer förbaskad,,,varför??? Jo för att det inte gick att komma in på bloggen naturligtvis... Snacka om att få frispel alla kategorier.....
Det gick att logga in och så men när man skulle göra ett inlägg så bara kommer de upp att "den här sidan kan tyvärr inte visas" typ....ggggrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!

Och jag som har tagit mej i kragen nu för att försöka komma ut här varje dag och dela med mej av mina  tråkiga-roliga-jobbiga dagar...

Nåväl nu  är jag här och jag tänker skriva antingen ni vill eller inte....Igår blev det fika med "suss" och även en liten lunch faktiskt bestående av pastasallad med kyckling...det var inte så tokigt !! Men man kan ju inte bara vara nyttig så till kaffet blev det ett pekanwienerbröd....yammi yammi !

Sen drog vi iväg till gislaved en lite sväng, vart innne på Lizas design och köpte en väska till Emelie (svampbob-bag) och sen bar det av till rusta för att köpa lite sköljmedel och smått och gott. Det var ganska varmt och skönt igår tyckte jag men det blåste lite för mycket.

På jobbet vare "as usual" inga stora händelser eller inge nytt skvaller men samma gamla lunk och travande som innan. Tycker inte att det är lika roligt att gå till jobbet längre som det vart för typ ett halvår sen, det känns mer och mer motigt, kanske en svacka man har vad vet jag??!! Det KAN ju bero på att vi inte är så mycket folk längre heller. Det finns inte många att välja på att sätta in när någon är sjuk tex.
Jag för min del t ycker ju att "dom där uppe" (axfood) resonerar så åt helvete fel som dom kan göra. Dom ska dra in pengar någonstans och på personalkostnaderna kan man tjäna en hel del det vet jag oxå, men kolla härå!!

Har du för lite personal så att dom inte hinner med att göra allt utan att stresse, så blir dom mer och mer trötta gnälliga och till och med sura. Man hinner inte ta hand om kunden som man skulle vilja göra typ vara social och prata lite med dom äldre och även med dom yngre med för den delen. Och man behöver inte BARA stå rätt upp och ner och prata man kan arbeta samtidigt, men man känner då stressen.

Personalen börjar gnälla på varandra om varför man inte gjort si och så, istället för att hjälpa varandra. Mindre personal - mindre service - mindre kunder - man tjänar mindre och då måste man dra in MER personal och så fortsätter det tills det inte finns några kunder och ingen butik kvar...... ÄR DET SÅ DET SKA VARA IDAG??

Jag tycker istället att man ska satsa på att ha mer personal( man behöver ju inte ÖVERDRIVA där heller men lagom) så att man har liiiiite tid över för allt som ska göras utöver kundhanteringen och varuintagen. Det SKA ju faktiskt städas och hållas snyggt också där var inte städerskan hinner ta, tex kyldiskar skåp och bänkar och det finns hur mycket som helst som kan rulla på och fungera med rätt personal. Hinner man med att hålla rent och snyggt så trivs man bättre och det blir roligare att jobba!!

Man kan hinna göra sina beställningar i lugn och ro och verkligen tänka igenom hur mycket och vilka varor man behöver och vilka annonsvaror som ska tas hem osv osv osv.

Man orkar ha mer personalmöten och PRATA med varandra och diskutera, som det är nu så varken hinner man eller orkar man att ha dessa möten i den utsträckning som behövs.....

NEJ FRAM FÖR MER PERSONAL (man behöver ju bli lat för att det finns mer folk?!) Så blir både kunderna arbetsgivarna och personalen mer sociala och framför allt mycket mycket mera nöjda... det kan jag nästan garantera....

Jag har jobbat i 25 år snart i samma butik så jag har sett alla de sidor som går att se och TRO MEJ den här sista lösningen med att spara in på personalen ÄR inte den bästa lösningen!!!!!

Tack och hej leverpastej

känner inte för att kramas men okej då...kram på er alla !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0