eurovisionsongcontest........!!

Så har det äntligen hänt! Shlagerfestivalen á la biggest in the world har tagit slut för denna gången. TACK OCH LOV vill jag nog säga, för detta årets bidrag var väl ändå under all kritik?
Dom enda som jag kunde se som vinnare var naturligtvis Sverige sen var Finlands bidrag i år oxå acceptabelt (säger jag nog för att jag gillar det rockiga stuket hehe) Resten av låtarna har jag inte uppfattat ÄN ordentligt eftersom det var ett enda misch- masch och simmelsurium av artister som man liksom bara TITTADE på och liksom kopplade bort hörförmågan för att det var det värsta man sett (nästan) !!
Och var det inte utseendet så kunde man inte koncentrera sig på låten för att det bara skreks eller så hörde man inte för fem öre va dom sjöng för något...
Ja jag vet inte vad jag ska säga egentligen, jag är ju inge proffs på musik direkt men ska det inte finnas NÅGRA gränser snart över vad som får vara med eller inte?
Det verkar som om dessa utstickare har blivit framröstade för att man vill kolla hur LÅNGT dom VERKLIGEN kan komma.... och att komma till final tycker jag nog är FÖR långt!! =/    eller?

Vissa av dessa bidrag skulle jag inte ens vilja kalla för musik.... men vad vet jag som bara är en "vanlig" svensson med familj och hus och arbete och som inte har en susning om vad som är modernt i musikvärlden längre...
Okej, jag har lite koll på det som kommit som typ EMO och allt sånt men finns det något NAMN för den stil som till exempel Ukraina kom vidare med???!!!???!!!163097-21 kan då detta vara nästa års stil för artisterna i shlagervärlden???

Ja ja...okej låten som vann var inte extrem eller divig eller något sånt och tjejen sjöng bra (vare en tjej förresten =o)???) kan hålla med om att hon såg ut som harry potters syster (eller bror) men rösten hade hon med sig och sången är nog kanske okej om man får höra den några gånger utan att se henne för hon hade ju inte moves:en med sig direkt ....

Nåväl nog pratat om denna gigantiska tillställning som säkert lockade flera miljoner till att rösta på fel låt för att dom tyckte det skulle vara kul om en "ANNORLUNDA" låt vann...

lite galet men säkert sant så sant.....

Nu til något annat....Jag jobbade ju igår till klockan två. Och igår vart en av de bästa dagarna på jobbet på länge måste jag säga. Det flöt på så jävla smidigt så det var inte sant. TÄNK vilken skillnad det är när man får jobba med ENBART snälla och hjälpsamma arbetskamrater som inte klagar för det minsta lilla och som hjälper till !!
Dagen gick super-duper fort ......kan jag inte ALLTID få jobba med er ?? PLEASE ...SNÄLLA =O)

Nu ska jag ta och äta lite frulle och sen fåre väl bli duschen och påklädning och sen ut med voffsen....
Har inte planerat någe särskilt idag, förutom att suss kanske kommer och fikar en liten runda... vi får väl se vad som händer och fötter.,...

Hoppas att ni har överlevt shlagerhysterin och alla knaslåtar....
klapp på kinden och puss på pannan..../ Pyyret

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej! Har du tittat på Mods-triologin än? Få se om jag kommer hem till Tinas kalas då tar jag helst med den hem igen, så om du hinner kan du väl spana in den till dess?

2007-05-14 @ 14:04:20
URL: http://alexandrabengtsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0