Man vill ju bara gråta....

  Hej hopp alla glada människor som inte har sett vare är för väder ute.... Deprimerad blir man ...Solen skiner i typ fem minuter sen HAGLAR det i typ en halvtimme, efter det kommer det en regnskur och sen skiner solen igen och så håller de på hela jäkla dagen......

Har inte gjort en enda vettig sak idag, har bara gett upp allt vad jag hade planerat och lagt mig på sofflocket och glott på tv. Har klämt ner en och annan fika oxå, både hemma och hos syrran men någon mat är det värre med. Får se om jag orkar göra någon kvällsmat eller nåt. Det har inte varit någon mer än jag hemma. "Gubben" är på möte i stockholm och emelie har varit i gislaved och sen vart hon hemma för att träna styrketräning och sen vart det av till gislaved igen. Markus är med en kompis. Det är som vanligt bara jag och hundarna hemma...

Emelie ska förresten tävla i nordiska mästerskapen i april, SKITKUL tycker jag. Är stolt över henne att hon vågar och orkar. Är i och för sig stolt över min son också, han har sina goda sidor han också, men det kan jag berätta om en annan dag.... så emme är med i svenska landslaget nu i styrkelyft.... ska bli spännande att se hur det går. Det går av stapeln i Säffle typ den 21:a April....

Jag har funderat en stund på va i hela friden dagen har tagit vägen eftersom jag inte har fått någonting gjort på hela dagen .... Har bara stoppat in en massa skitig disk i maskinen, och var den disken kommer ifrån kan man ju undra eftersom de bara är jag som har varit hemma. Det MÅSTE ha varit över sen igår eller va??!!

Jag vet åtminstone TVÅ tills som har latat sig idag, och det är hundarna Ari och Elvis. Elvis har legat hos mig i soffan och snusat hela tiden och ari har som vanligt förflyttat sig runt hela huset för att hitta den "rätta" platsen att ligga på, och emellan där så har hon kommit upp till mig i soffan oxå för att hon har varit lite kel-sjuk....Hon börjar bli gammal nu våran Ari. Typ åtta nio tror jag hon är. Hon är så trött ibland att hon inte orkar hoppa upp  i sin favvis-soffa o lägga sig utan hon lägger sig i en hundkorg som hon knappt har tittat åt innan. DÅ är man trött.... eller hon kanske bara har blivit lat  på gamla dar....

Som alla kanske vet som läser min blogg, vet ju oxå att vi har blivit rånade på mitt jobb. Det var fruktansvärt hemskt tycker jag. Har jobbat där snart i tjugofem år och inget sånt har hänt innan (tack o lov) men nu när det har hänt så fattar man att det kryper mer o mer sån "skit" rent ut sagt närmare vårt eget samhälle. Inte bara rån och inbrott utan även alla droger och sprit och sån skit som förstör för våra ungdomar. Vart är vi på väg ??

Läste en bok om citat på latin.....ett av dem löd så här
"Si vis pacem, para bellum"   Det betyder "om du vill ha fred, så rusta dig för krig"
Kanske ligger det något i det om man tänker efter lite ....

Men eftersom jag inte har något vettigt att skriva här idag så avslutar jag nog här med orden

"Verba volant, littera scripta manet"
vad det betyder får ni ta reda på själva....

Ha det godis alla vänner....Carpe Diem

Exitus acta probat

kram kram / pyyret

Kommentarer
Postat av: jaanet

här var vädret också helt stört.. regn, snö. sol, regn.. osv.. haha

2007-03-18 @ 17:08:39
URL: http://www.janeteklund.blogg.se
Postat av: Gudrun

Ja hundarna har latat sej,, men dä blir väl en liten kvällspromenad som vanligt lite senare...då tar vi fram dom små plastpåsarna..he,he,he.Vi syns sen. Syrran.

Postat av: Sara

Tjoho Pia!!
Kul att hitta lite ny läsning i bloggen igen!! Väntar ivrigt varje dag!!
Hoppas allt är fint med dig!!
Kramar!

2007-03-19 @ 20:21:13
URL: http://samhradh.blogg.se
Postat av: Sara

Japp, klart jag älskar att få post!!!
Adressen är:
Tåkasjövägen 36
293 37 Olofström

De komemr den va iaf i tre månader till :)
Jobb i sommar sa du ja. De vore trevligt! Ingen har ringt, men jag får väl höra av mig när jag vet om jag behövs på fler ställen. När börjar era semesterperioder?

Ha de unedrbarast!! Och sköt om dig!!
Kram o puss!

2007-03-22 @ 21:00:39
URL: http://samhradh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0