sjung om studentens lyckliga dar...

image43Ja...jag tar INTE studenten, det var några år sen man gjorde det och det ska gudarna veta att ingen är lyckligare än jag att det är avklarat. Och dessutom är jag glad över att det inte var så upptrissat med allt runt omkring.  Nej jag skulle INTE vilja vara student  idag... men det är säkert roligt på sitt vis, jag bara önskar och hoppas att ALLA har RÅD att förverkliga allt som förväntas av dom.. jag tycker synd om ensamstående mammor eller pappor som ska punga ut med flera tusentals kronor för att "alla andra" gör så. Vet inte hur dom löser det men det måste kännas ganska tungt.....

Själv har jag bara ett problem med den här studenten, och det är vad man ska KÖPA för något till en kille som tar studenten?
Ska man ge dom typ glas och husgeråd som man kan göra till vilken tjej som helst, eller va ska dom ha eller rättare sagt vad önskar dom sig? Pengar?
Vi har två grabbar som vi ska uppvakta på studenten i år och  det ÄR inte lätt alltså...Är det någon som har några förslag på va man kan ge bort?

I värsta fall får det bli pengar helt enkelt. Blommor blir det naturligtvis och något att hänga runt halsen...image44  champagne får dom kanske nog av ändå så det tror jag inte att vi ska köpa heller... nåväl får väl se var det blir för något !


Annars idag har jag jobbat lite extra, från klockan sju till ett. Det var helt okej och inte särskilt svårt när dom mutade mej med en ledig dag på fredag, synd bara att jag tackade ja till att jobba på lördag. Tänkte inte på att det var balen på lördag så nu får jag varken se hur Emil eller Glen ser ut i sina fina "outfits" ..... får se till att det finns någon på plats som kan ta några foton.
 
Fick semesterschemat igår oxå....men jag känner inte för att ta upp det  i det här inlägget, jag får avreagera mig i ett annat inlägg känner jag, för det var verkligen inte något att hänga i julgranen må jag säga. Tror inte ens att chefen har kollat igenom det över huvud taget. Men som sagt var så tar vi det  en annan gång
nu ska jag iväg och handla lite ..

kram kram/pyyret

Kommentarer
Postat av: Sara

Det är jäkligt kul att ta studenten nu för tiden!!
Om man bara inte låter folk påverka en om att de ska va si och så. Och mamma och pappa behöver ju inte betala. Blir så trött på alla bortskämda snorungar. När man är 19 brukar man ju ha jobbat lite och då har man väl för fan råd att köpa grejerna själv?!?!
Sen till studentpresent funkar allt. Något som är ett minne av studenten är fint. Husgeråd blir perfa om man ska flytta hemifrån till hösten - vilket många gör.
Tack för mig!
Kramar!

2007-06-12 @ 18:41:12
URL: http://samhradh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0