sjukt ledig !!

Visst, jag ÄR sjukt ledig på alla sätt och vis. Är ju ledig en hel vecka och det är ju HELT SJUKT,men tyvärr är jag också på väg att få någon slags infulensa eller nåt tror jag, har hostat i en vecka nu och haft jätteont i halsen och idag på morgonen när jag vakna hade jag knappt ingen röst kvar...inte så skoj måste jag säga.

Men nu har jag "sjungt" upp mej (jag lovar ...ingen hörde mej =) ) så nu kan jag prata igen.
Idag har jag "bara" tvättat plockat upp gräshögar och fiiiikat...Jo förresten jag och markus har städat hos Jerry också, han fick en dusch på köpet(jerry alltså) han tyckte nog det var ganska skönt fast han inte ville erkänna det först... men nu när det är så varmt och han håller på att fälla sin vinterpäls typ så äre nog skönt att svalka av sig med en dusch...

Idag ska vi ha enkel middag, det blir nypotatis med skinka och gräslök...gooodis!
Jag ska väl ta och gå ut mer i trädgården idag me hade jag planerat, igår rensade jag i två av mina fyra rabatter, och sen klippte jag gräset dårå...och sist men inte minst så räfsade jag ihop allt och det blev inte så lite det ... tror det var 8-10 högar me gräs, men då har jag inte klippt på flera veckor eftersom vår multiklipp pajat. Så igår fick jag ta åkgräsklipparen och det gick fint det med. Klippte ner det ganska mycket, och vad får jag se i dag då om inte dessa evinnerliga gyllenforsbaggarna som invaderar trädgården vartenda år... får se hur mycket det blir om det är lönt att sätta ut några spänner eller burkar som jag kan dränka dom i.

Men nu ska jag ut och klippa lite kanter hade jag tänkt mej....
hesa hälsningar hörs härifrån
ha härlig helgdag...hugs / pyyret

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0