shop shop song..

Igår hade vi kunnat sjunga the shop shoping song hehe.. Var som sagt var i ullared image42    med syster Anneli och polarn Jenny. Det var lagom med folk inte trångt och inga köer, men jag tycker nästan alltid att det flyter på ganska bra vilken dag man än kommer dit. Det är i stort sett NÄSTAN bara på morgonen om man kommer dit när dom precis ska öppna som det är kö in. Det är sjukt billigt där tycker jag, man kan och man SKA nog ha en hel dag på sig för att hinna med allt och för att man ska kunna ta det lugnt. Tyckte vi klara av det galant igår då. Ingen som stressade eller så, men vi hann inte med allt eftersom vi inte var iväg så tidigt, inte för att det gjorde mej något, jag hann få med av allt jag skulle ha med mej hem (tror jag *ler*)  TACK SÅ MYCKET JENNY FÖR ATT DU KÖRDE OSS DIT!!! Det var jättetrevligt och roligt, det måste vi göra fler gånger om du står ut med oss någon mer gång =o)

SÅ vad shoppade jag då?!! Jo, till mig själv fick jag ihop 
4 t-shirts,
5 linnen,
1 par shorts,
en typ kavaj och en
 tunnare regnjacka,
till min Emelie köpte jag
en kjol och en t-shirt
sen snodde hon ett linne för mig direkt...2 av mina linnen var då halterneck om det är någon som är intresserad...hihi.
.Sen till guuuubben köpte jag
 2 badshorts,
 3 linnen
och till Markus blev det
 2 badshorts
och 3 t-shirts,
sen vart det b
röd,
spislock,
en frisbee till hundarna
 och en frisbee till oss,
ben till vovvisarna,
 vattenballonger (360 st)
 en parfym (paris hiltons "just me")
dvd-skivor till brännaren
och kex med choklad emellan,
lite dricka (festis)
jordnötter,
sen tror jag inte att det var mer !! som om inte det skulle vara nog tyckte ni va?
och summa sumarum blev ca.1400 kronor för alltihopa....!!
Kan det bli billigare?
Vi gick inte så mycket bland prylarna denna gången annars hade jag nog köpt en del nytt till köket tror jag, brukar alltid bli någe dit också även om man inte behöver det , så köper jag ändå och byter ut det gamla mot något nytt, det är billigare där också så man tycker man har råd att byta någon gång emellanåt.

Det var varmt och soligt hela dagen igår också. Jag har nog aldrig i hela mitt liv lyckats pricka in någon semestervecka som jag har gjort i år. Det brukar inte vara så fint väder en hel vecka när man bara har tagit ut en åt gången så här som jag har gjort nu, en liten försmak av vad som komma skall hoppas jag ju att det är då. Eftersom min semester (den "riktiga") börjar vecka 29 och slutar vecka 32...det brukar alltid vara någon vecka då som man har tur att få se solen hela veckan, men lite åska och regn skadar inte ibland. Det blir lite för "tropiskt" klimat annars...fast jag älskar ju värmen och solen... skulle kunna ligga vid havet eller vid en sjö en vecka och bara lapa sol hela tiden...mmmmmums va gott!

Idag har jag tvättat och hängt ut på tork, sen har jag varit hos grannen och fikat,sen var jag och syster yster Anneli på ICA och handlade billigt kaffe...(ni ser jag tar mej va?!!)
MEN sen åkte vi till jobbet och handlade resten.

Ikväll ska vi grilla, jag har tagit upp kött ur frysen, det blir det här:

Älgkalv-revben
Älgkalv-stek och
Älgkalv-file

till det ska jag göra en egen potatissallad som består av
1 burk färdigt potatissallad (jag köper den vi gör själva)
sen blandar jag i typ 1/2 färsk gurka
1 burk majs
och lite purjolök
sen kryddas den med pepparmix man kan blanda i lite extra dill i om man vill också...det blir mucho gotto...

Bröd blir det också förstås, baguetter passar väl bäst till grillat tycker jag. Och vad ska vi dricka till det?
Jo, jag köpte norrlandsguld 3,5% det får räcka för oss i kväll...eftersom jag missade systemet när vi var i gislaved i torsdags....ajajajaj...det gjorde ont när jag kom på det hemma...suck o stön!!

men nu ska jag ut i soooolen....
så ha det så goooodis ni kan...
och ni som inte har varit i ullared......ÅK DIT !! det är värt varenda krona...
vi hörs kanske imorgon igen
kram kram kram/pyyret

Kommentarer
Postat av: tina

det tar ju sig när ska du komma hit så vi kan gå på lidl då? ska dit imån och köpa 2 liter iste 7,99 mycket billigt och gott e det me. Idag jobbade jag men har hunnit med att lapa lite sol me :-)

2007-06-09 @ 19:35:13
Postat av: Jenny

Tja!!! Klart vi gör om de,de va mycket trevligt!!! ha de godis Kjam kjam

2007-06-10 @ 12:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0