midsommar vart tog du vägen?

image46Så här hade jag tänkt att jag skulle sett ut efter midsommarfirandet, eftersom jag nu för en gång skull hade varit på systemet och köpt en massa cider och öl. Ja,ja okej jag köpte lite vin också!

Visst det blev lite pepino cactus hos jenny och en carlsberg och ett glas vitt....sen var den kvällen färdig hehe! Midsommarafton blev väldigt trevlig hos Jussis syster i gislaved, lugn och stillsam men vi hade det trevligt ändå!! MYCKET god mat, det vart nypotatis och sill förstås, men även god grönsallad, grillad älgstek, supergod kladdkaka med jordgubbar och glass och vispad grädde och kaffe. yammi yammi yammi....

Vi hoppade över spriten på midsommarafton ... kanske att vi tog varsin öl jag och gubben kommer inte ihåg så noga hehe..men mer blev det inte det kan jag nästan lova. Igår åt jag och syster Anneli och Jenny sill och ägg-smörgås och till det blev det både öl och cider och innan dess hade vi intagit både kaffe och Jordgubbsvin på Annelis balkong. Trevligt och godis....

Fika har det inte blivit sååååååå mycket av i helgen faktiskt, vi fikade i onsdags på bernts och sen igår på annelis balkong annars hare varit lugnt på den fronten med.
Men jag håller med dej tina att xider pine(vare lemon oxå) vart hiiiiiiiiimla gooodis! slurp så var den slut =o/

Jaha tänker en del gör hon inget annat än dricker cider och öl eller??? JO för tänk att jag gör det....tror jag! *ler*
man vill ju inte se ut som den här damen efter en helg med mycket dryck och för lite mat, för hon kan inte ha ätit eftersom hon inte har fyllt ut alla rynkorna =o) men som det så sant står under bilden .... they all look better at closing time...och visst är det sant?!! det gäller ju både fruntimmer och karlar...eller hur ? håller ni inte med mej hihihi....
så här såg hon ut iaf.   image47Liiiiiite mer kläder skulle jag nog föredra om man hade kvar på sig efter en kväll ute med gänget och jag har väl vuxit ifrån det där med att supa sig redlös för att sen ragga på allt som rör sig, så jag har faktiskt alla kläder kvar på mig när jag kommer hem. Om dom mot all förmodan inte skulle ha gått sönder eller blivit brända av något "fyllo" som inte vet var han har alla sina händer någonstans och absolut inte har reda på om det är hans/hennes eller någon annans cigarett som ryker alldeles bredvid en hela tiden...

Nåväl, idag har jag som sagt var städat så gott som hela förmiddagen. Tog en lite ordentligare städning här i vårt datarum så det tog ett tag innan jag var färdig. Sen blev det mathandling på jobbet och sen hem och laga lasagnen och äta och vila lite...har tvättat fyra maskiner tvätt idag me.... undrar verkligen om jag inte har lyckats få smutstvätten att föröka sig av sig självt..... annars är det nog någon annan som har tillgång till mitt tvättnedkast till källaren för när jag tycker att jag har tvättat upp så gott som allt som finns nere i tvättstugan, och kommer ner och ska duscha eller basta så har det blivit fullt i alla mina sorteringskassar igen!! hur går det till egentligen ?? jag har aldrig lyckats fundera ut en sund förklaring till det om det nu inte är så att man får skylla allt på sina tonåringar till barn? Får man göra det?!

Igår var jag ute och vidgade mina vyer igen på Kvantum i Gislaved, eftersom TRO DET ELLER EJ! VI HADE STÄNGT PÅ JOBBET!! Och "söstra mi" skulle handla och jag behövde bröd så visst hakade jag på den turen även om det innebar att vi var tvugna att cykla dit, men det tar inte långt stund alls och den motionen kunde jag mycket väl behöva...skulle det vara riktigt bra så skulle man (läs jag) behöva den rundan tre gånger om dagen....

kilona rasar inte av mej precis, nej snarare tvärtom! Jag måste ha svalt någon typ av magnet som drar till sig choklad godis och god mat med mycket grädde.... för just sån mat bara FLYGER in  i munnen på mej utan att jag märker det ! JA så måste det vara.... då har jag löst det problemet.... gäller bara att hitta något som kan avmagnetisera mig....
JA SUSS, jag vet vilken slags motion du tänker på som kan avmagnetisera godisbegäret, och visst jag håller med dej men han som jag delar morgontidningen med är inte hemma så ofta att jag kan ta till det knepet när jag känner mig sötsugen....hehe! Får föröka med nyttiga nötter i stället....(misstolka nu inte ordet nötter =o)   ) jag menar helt vanliga nötter som hasselnötter cashewnötter och dylikt ingenting annat.....!

Nu är det ju så himla tråkigt då att jag börjar jobba igen imorgon och har min berömda sju till sju dag...eeeehhh måndagar borde förbjudas som arbetsdag oxå....och vissa har ju lagt till sig med semester redan så gliringarna kommer väl att hagla över mig under dom kommande veckorna, men vänta du suss jag ger igen när du börjar jobba och jag BÖRJAR min semester....säger bara "den som spar han har" LEEEEDIGT !! hahahahaha.....
så det så....

nu ska jag ut och ge min jämthund tretton liter vatten och en skopa mat... varmt äre....stackarn tur att han har fällt så gott som hela vinterpälsen....

yyyuuuiiiiii.............oki jerry mat är på väg...

men alla läsare var inte oroliga...ju närmare semestern jag kommer desto mer kommer jag att skriva här....so watch out........man vet aldrig vad som kommer på tal ...

stora städkramar och såpapussar på er.../ pyyret

Kommentarer
Postat av: pyyret

okej måste bara rätta till ett stavfel som smög sig in...det ska inte stå att jag får FÖRÖKA med nötter utan naturligtvis skare vara FÖRSÖKA med nötter...fnissade lite själv när jag läste min stora "anka"....
hare godis/kram alla

2007-06-24 @ 16:54:29
URL: http://pyyyretdagar.blogg.se
Postat av: tina

vad duktig du var som motionerade till gvd på cykel själv gick jag till mamma och sen gick jag hem med.Vad bra att vi båda fick motion igår då :-)

2007-06-24 @ 18:38:50
Postat av: Jenny

Tjenis!! Riktigt mysig midsommarhelg,synd bara att de e på väg att ta slut!! Ha de bäst Kram kram

2007-06-24 @ 19:43:51
Postat av: pyyret

ja Tina du ska ju alltid vara värst vare sig det gäller motion eller alkoholhaltiga drycker...hehe har hört din upplevelse med baja päron och mentu...så du kommer inte undan, alla har vi varit där !!
=o)
kram pårej och hälsa danne och nemo...

2007-06-24 @ 21:19:59
URL: http://pyyyretdagar.blogg.se
Postat av: suss

ja du har rätt! det går bara inte att hålla inne med att man har semester...idag är det första semesterdagen och det känns... nä det måste upplevas...usch detta kommer ja få ångra! ha det,vi hörs!

2007-06-25 @ 11:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0