en extra lön...

image41 ja det är faktisk så att man kan nästan tro att det är en illusion precis som ringarna på bilden.... men jag har faktiskt NÄSTAN fått en halv lön extra... man tror inte det är sant... !! Jag talar naturligtvis om skattepengarna. Fick dom igår insatt på kontot...kan man säga annat än ....YAMMI YAMMI ?! =)

Så idag ska vi gå fram till vårt lilla samhälle och se vad som händer och sker därå. Ska bli spännande att se om det blir någon marknad eller inte, eftersom dom har satt ut olika i programmen... I det som kom med tidningen står det att det SKULLE vara marknad och i det "riktiga" programmet står det inge alls om någon marknad. Men det är i alla fall riktigt roligt om det är fint väder och mycket folk. Det kan vi behöva mer av i vår lilla "by" hehe....

Får se när suss har slagit upp sina klarblå och lyft fötterna ur bingen, hon skulle ringa mej när hon var något sånär redo... Syrran hänger med också, får se om min andra syster yster vill haka på me, hon har inte svarat på mina sms än så hon ligger nog i dvala än och drömmer vackra drömmar =)
Jag har som sagt var ledigt hela veckan om det är någon som har missat detta budskap på min blogg, så jag måste ju säga det vareviga dag *ler*..

Igår lapade jag verkligen sol alltså... eller ska man gå efter vilken färg jag har på min hud idag så snarare HALSADE jag hela himlen på solstrålar... och alla tycker så synd om mej och säger att jag har ont och att det svider, MEN jag lovar .... Jag HAR inte ont och det svider inte ett dyft !! Tro mej... jag vet inte hur jag är funtad riktigt för VERKLIGEN, jag är knallröd/brun och det skulle verkligen göra ont tycker jag med, men icke sa nicke....
inte jag inte och tur är väl det eftersom jag älskar att ligga i solen... men jag smörjer in mej ordentligt också, det är kanske där hemligheten ligger, fast jag känner många som smörjer in sig tio gånger mer än mig och får ändå ont av solbrännan...jag försökte ta ett foto på min bränna men de blev inge lyckat, så alex nästa gång fåru ta me dej kameran  igen hihi...!!

nu ska jag ta mej en kopp kaffe till och sen får jag väl invänta alla samtal som ska komma innan vi kan gå någonstans...
vi kanske syns på "stan" idag för några av er som läser är väl härifrån *=)

solskenskramar/pyyret

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0