ännu en dag avverkad nästan

var som sagt var i värnamo idag med jenny, hon hade tid hos lilla doktorn först, sen åkte vi till willys. KUL att få träffa min "gamle" chef igen, det var ett tag sen sist. Men han såg ut som vanligt inga ålderstecken där inte. Brun och fin efter att ha varit och hälsat på sin son som har bar/restaurang på mallis.

Kul att se dig igen Janne, synd att du inte stannade hos oss!!

Nåväl, på willys köpte jag en elektrisk potatisskalare till mej och en till kidsens farmor. Lite annat smått och gott hittade jag också, tex. Ahlgrens bilar fast med en färg i varje påse...hehe...hur nice som helst...en röd en vit och en grön, naturligtvis köpte jag en av varje. Och billig potatis hade dom det var nästan så att dom delade ut dom gratis....kostade inte mer än 18 ÖRE/ kilo....jag köpte drygt fyra kilo för 76 öre...ujujuj...

sen var vi en liiiiiiten svängis på smålänningen och där hittade jag en tröja och gooooodis och sist men inte minst ......FIKA-BRÖD!!

Det du suss.....trodde du inte om mig va, att jag sysslade med sånt =o)

Sen bar det av hemåt, och väl hemma blev det till att  laga mat eftersom jag hade vårat kylskåp på släp efter bilen så kunde ju ingen annan laga något. Det blev en riktig gourmetmiddag bestående av pasta och såna där va heter de.....?!! (säger bara scan)
Sen var det  då dags för att ställa iordning kaffebryggaren och starta upp den, för siwan skulle komma och ta en fika dådåva...och innan hon var färdig så hann Jenny komma o ta en kopp också väldi väldi trevlig var de jaaaaa!!

Efter fika-paus på cirka 2 1/2 timme startade jag upp gräsklipparen i stället för att få ner "ängsgräset" vi har odlat hela månaden. Men tro det eller ej, jag har något otalt med allt vad gräsklippare heter, för om ni inte visste det innan så pajade vår multiklipp för typ fyra veckor sen, och nu när jag nästan hade klippt färdigt och flyttat lite "möblemang" som stod i vägen så skulle jag klippa den lilla plätten som vart kvar....VA HÄNDER DÅ? JO den klipper inte!! Kände mej ganska hjälplös då, och tänkte att jaha pyy, det enda du kan klara av och som troligtvis inte skulle gå sönder är välan en gräsklippare som man sköter helt manuellt....alltså en handgräsklippare och OM den nu skulle gå sönder den också (har inte köpt någon än) så får det väl blir en nagelsax eller nåt sånt typ...

Nu ska jag bara meddela att när min kära "gubbe" kom hem och vi hade ätit kvällsmat, så gick han ut startade gräsklipparen och kikade lite under den,,,,startade den igen OCH DEN KLIPPER DET FANSKAPET !! Blir man inte crazy då så blir man det ta mej tusan aldrig....sånt är så fruktansvärt irriterande. säger bara gggggrrrrrrrrrrr.........

Idag har mina små dogs varit hur gulliga och keliga som helst...Elvis har legat i min famn och sovit som en baby...helt underbart söööt vart han...hehe...och Ari också hon har riktiga sockersöta ögon som bara tittar på en och man smälter som en isbit i sommarvärmen....tuttinuttigt är det!

Imorgon börjar verkligheten igen, klockan elva stämplar jag in på samarinavdelningen som snart får heta prozackvarteret. Och om ett halvår eller så kan vi öppna ett rehab för drogmissbrukare och dom största "kunderna" där kommer att vara dom anställda. Det är inte spagetti vi serverar som snabbmat längre utan det är våra nerver som har ramlat ner i köttfärssåsen...Alla kommer att känna sig HELT KOKTA,  Och alla kommer att få bedömning som på en tävling med hästhoppning.... minst 8 fel för totalvägran och fyra fel för rivning av inredningen.... Sen kan dom stå där med lång näsa och sakna korna när dom har lämnat båset. Dom kommer bara att undra varför det gick snett och vad det är dom inte har gjort som är rätt och varför vi inte klarar av allt som sägs ska kunna vara färdigt på fem minuter....Men svaret vet alla andra utom dom. Men tyvärr har vi ju tystnadsplikt så jag kan inte säga mer än vad jag redan har försökt förklara med mina egna ord.

Snart heter butiken helkört.....

ove och ut.....(over and out in english)

gräs mellan tårna-kramar / pyyret

Kommentarer
Postat av: suss

Du har rätt förvånad blir ja...ha de godis!

2007-06-20 @ 09:20:14
Postat av: Sara

Tur at jag kommer och räddar dig några dagar iaf om några veckor =)

2007-06-20 @ 19:03:45
URL: http://samhradh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0