lundell igen

image52  vet inte om jag har använt mig av denna bilden innan? Ni vet ju alla hur det är när man har typ minnesförlust light... Men i vilket fall som helst så vem skulle kunna låta bli att använda den? Den är väl för härlig alltså, tänk vilket liv och framför allt vilken semester man hade haft om man hade fått ligga sådär i solen och bara "lapa" och spinna .... SUSS !! Du kanske kan förklara hur det känns ;o) du som har haft en HEL vecka av din semester redan och SÅ fint väder du har haft sen det är ju helt sanslöst... du kommer ju att se ut som en pepparkaka innan din ledighet är över NOT !!!! hahahaha....
så går det när man mobbar andra... =)

Idag har jag jobbat en heldag igen, från halv tio till kvart över sex,vart färdig vid ca halv sju... ögonen ramlar ur sina hålor bara jag tänker på morgondagen....sju till sju...sju till sju..sju till sju...ekar det i skallen....( ja klart att det ekar när man inte har någe annat där säger ni va hehe)   men det är som någon sa bara att "bryta ihop och komma igen" ... tror det var Per Elofsson som sa så och ni vet ju hur det gick för honom... not so well...after all!

När min semester börjar ska jag ta första dagen och bara sitta i "grodan ro" och kväka ....ribbit ribbit...
sen ska jag kanske sätta igång och jobba med allt som ska göras hemma.... vill egentligen inte kalla det för semester när man är så dum att planera in en massa olika projekt så man nästan kräks på dom till slut. Sen blir man bara besviken när  man inte har hunnit med allt ändå...vi människor är allt bra konstiga ibland. Vissa av oss i alla fall.

Därför ska jag skriva ner en av mina favvodikter:

Blind mans undringar

Ibland tror jag
att jag vill krypa ner hos dej
och förklara för dej
hur innerligt jag vill nå dej
och alla andra omkring mej

Ibland vet jag
vad jag ville att vi gjorde
Bodde tillsammans
i en mindre stad
lärde känna våra nya människor
dom vi blivit

Låt oss tänka över saken
på varsitt håll

Jag förstår redan
att det skulle vara omöjligt

"Ulf Lundell"


image53   Här ser du suss att han visst är en konstnär ... eller ??

Vi som älskar livet .... vill ge så mycket av kärlek och vänlighet till alla att vi själva mår dåligt av det samtidigt som vi njuter... hur konstigt det än låter så är det så ! Det är så lite som kan göra en människa glad, men det kan vara ännu mindre som gör dom ledsna.

Han har skrivit en annan dikt som går så här:

Ömhet

Ömhet
älskling
jag begär inte så mycket mer
än just
ömhet
Det är inte så svårt
Det är bara att gå till hjärtat
det egna
och fråga
om det vill sänka sej ner till nivån
för lite ömhet
Alla torterar varann här på gatorna
Du ser det eller hur?
Ömheten
kommer sist
Den är för farlig
Den får folk att hastigt överge
sina roller
och bli barn igen
och ömkliga
och ömma
Ömhet
min vän
heter den vackraste gatan 
                                              "Ulf Lundell"


ja ja ... jag ska inte plåga er mer med mina konstigheter... ni orkar väl inte med mer av den här varan och särskilt inte när det är ulf lundell som är på tapeten.... så jag ska inte plåga er mer jag lovar...men tänkvärda ord är det

ha det så godis ni kan och ni som har haft EN HEL VECKAS SEMESTER REDAN.... lycka till med vädret *ler*


kram på alla och puss på vissa..../pyyret

Kommentarer
Postat av: pyyret

sorry att bilden har försvunnit...men de funkade igår...muppdatorn har varit framme igen, men det var iaf. en bild på en gosig kattunge som ligger i en solstol och bara njuter....
kram

2007-07-02 @ 13:49:25
URL: http://pyyyretdagar.blogg.se
Postat av: suss

rost är också brunt...ganska snygg färg de mä...inte pepparkaksbrun men ganska nära...man får va gla än då...

2007-07-02 @ 19:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0