rock-cat loss

rock-cat lossTittade på melodifestivalen och rockade verkligen loss till alla goa låtar...... NOT....... Den här bilden snodde jag från arkivet  innan pressen fick tag på den... det är svante tureson i en yngre version, som han såg ut på 60-talet när han BÖRJADE att va me i schlagervärlden.
Jag har inga fördomar typ men tycker de var liiiite för mycket GAMMAL shlager över hans och annelie ryde´s bidrag. Både typ låten och dom som framförde den vart ju lite gamla i gamet om man säger så.


Annars va ju The Ark min favvis och faktiskt Marie Lindberg... skiiiiiiitkul att det är någon som kommer fram ur en liten vrå någonstans i sverige och verkligen slååår.... Och DESSUTOM visar hur glad hon blev över alla röster som hon fick...verkligen roligt...


Nu över till något annat, har ju en hund som heter Elvis. Det är en tysk Jaktterrier, söt gosig väldigt busig men han har sina lugna stunder oxå. Men de ä inte det jag hade tänkt berätta. Han har nämligen en VÄLDIGT konstig ovana TYCKER JAG i alla fall. Det är nämligen så här att när vi är ute och går han och jag (för vi behöver verkligen promenera båda två) så är det något som jag förundras över.
 När han ska göra "nummer 2" så för det första MÅSTE han hitta typ en häck eller väääääldigt långt och vasst gräs att göra det i och för det andra så måste han spinna runt som den värsta karusellen innan han sätter sig ner.... han står alltså på samma fläck hela tiden men snurrar jääääää.....ar så till o me jag blir yr i huvudet.

Nåväl när han har snurrat färdigt och bestämt sig för att göra "nummer2" så kommer det som jag verkligen tycker är helt otroligt mystiskt..... Han vänder upp baken MOT häcken och helst ska det sticka ut en gren som han kan ha mot bakdelen samtidigt som han trycker sig så långt in i häcken som han bara kan komma!!

KAN DETTA VA BEKVÄMT OCH SKÖNT ??!! eller måste han plåga sig själv så till den milda grad att han måste tvinga ut skiten....Ja det vette fasen va han tycker o tänker ... men inte för en sekund kan ja tänka mej att det skulle vara bekvämt på något vis alls??!!

Har han ingen häck eller buske som är tillgänglig så går det bra med en mur också ......mmmmeeeen ...
då måste han vända rumpan MOT den och helst ska skiten landa uppepå själva muren....yyyyeeeuuu....
ni kan ju tänka er själva hur kul det är att försöka ta upp den skiten ... hälften stannar ju nästan kvar på muren som ju inte är det slätaste och mest välputsade underlag man kan använda som toalett...
jag skulle behöva ha ett helt städset me mej varje gång vi går ut om man skulle få det så rent som man vill att det ska bli när man plockar upp efter sina husdjur. Men jag gör så gott jag kan jag lovar alla husägare med mur..... jag försöker ta lite blad och eller gräs att putsa till me lite så det inte är utsmetat över hela muren ...
hoppas att det inte är någon som har tagit illa upp men jag försöker faktiskt nu för tiden att undvika allt vad murar och staket heter.... går hellre då på ställen som det finns gräs buskar eller häckar på...

Ja de husdjuren de husdjuren.... dom vet hur dom ska driva en till vansinne ibland.. men sen närom ligger jämte en i soffan och sover och snusar så gott och värmer en när det är kallt.. dååååå är dom gosiga att ha ...

slut för idag....tack för idag
hare godis alla glada / kram pyy



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0