Jag är sååååå trött....

Igår var det den jobbigaste dagen på fyra veckor. Jag började ju jobba igen och det var ingen rolig dag! Jag började vid sju på morgonen och slutade vid kvart över sju på kvällen.
Mina ben var stela som två björkstammar och försökte man ens att massera dom det minsta lilla så kändes det som om dom skulle gå av så ont gjorde det att börja jobba igen.

Det är inte som på Jannes tid heller för den delen, nu är det så att man har inte en susning om när chefen är där eller inte, åtminstone inte på sommarhalvåret, och inte sen heller för den delen för då är det jakt som gäller och då kan man behaga ta ledigt lite när det känns för det. Precis som nu när golfen är som störst, finns inte ett enda schema som säger att den och den veckan är chefen borta på semester!?!

Man börjar misströsta så in i den milda grad så man tappar sugen totalt. Men det visste ju dom flesta av er som läser min blogg att jag har tappat lusten för jobbet just nu, och jag är INTE ensam, den saken är klar!

Jag har tyckt att det har varit roligt att gå till jobbet i nästan 25 år (ibland har man ju tvekat men det har gått över lika fort) men idag ÄR det inte kul att gå till jobbet, så är det bara, PUNKT SLUT!!

Jag har sökt lite andra jobb,liksom frågat mej runt lite men det är ingen som har något ledigt än av dom jag har frågat iaf. Vi får väl se hur det utvecklar sig, men som det känns nu så är det inte bra, så mycket kan jag säga till er.

Idag har vi varit i Värnamo med Markus arm(ja han var med själv förstås, vi tog inte bara armen och gipset med oss hihi) Han fick gipsa om IGEN,men nu med ett kortare gips som bara gick strax under armbågen. Det såg ut att ha läkt ihop fint där dom hade nitat ihop snitten.

Sen åkte vi en sväng till Eko och gick runt o kolla lite och tog en fika,åkte sen via smålandstenar hem för "gubben" skulle hämta ett paket på shenker där.

När vi sen skulle vidare hem så körde vi över villstad, så att jag fick övningsköra lite till. Jag har bara kört en gång innan och då var vi i Reftele och vände. Det gick ganska bra idag med men man blir lite nervig när det är mer trafik, och en sak jag har lärt mej är att: Tänk aldrig tanken på att få motorstopp i korsningarna för då får man garanterat det!! Det fick jag erfara idag.eftersom man är lite mer nervös med bilar bakom och framför och hitan och ditan så tänker man att jaha nu får jag väl "kärringastopp" här med och mycket riktigt så fick jag det. Men det ordnade sig och det vet jag ju att det gör...

Är lite stolt över mej själv att jag bara vågar ta mej ut på vägarna över huvud taget och en stor eloge till min lilla gubbe som har nerverna med sig och vågar sitta bredvid och ha koll på allt!

Nu har vi precis ätit lite kvällsvard.
Våra små "ulltussar" har fått sin kvällspromenad.
så här ser dom ut om ni har missat dom.....

 det här är Ariel (allmänt kallad Ari eller tolvan) som sover i soffan vid teven

  och det här är Elvis(allmänt kallad Elvan) som sover på kökssoffan

det är mina små sötnosar det!!

Ha det gott nu ska jag duscha och sen blire midsomer-mord igen!

Ha det godis och krama varandra i trafiken (särskilt när jag är ute hehe)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Go girl!!!! Kul att köra bil eller hur!!?? Ha de godis så hörs vi kram

2007-08-14 @ 20:58:26
Postat av: suss

ser fram emot den dagen du tar mej med på shoppingrunda...tycker du är jätte duktig...visst e det kul att köra bil!

2007-08-15 @ 12:50:18
Postat av: Sara

Aha!! De där vägarna till Reftle har jag också kört ett antal gånger i övingssyfte : ) Visst är dom bra!!?? Och du, du kommer kara ditt lilla körkort så elegant så!!
och kämpa på på jobbet! Tänker på dig vännen!
Förresten kommer jag hem 2,5 vecka i oktober/november : ) Måste ses då!
kramar!

2007-08-15 @ 23:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0