underbara sol

Idag har det varit en helt okej dag. Jobbade till två bara sen fick jag komma ut i solen...vart ute i trädgården lite och räfsade ihop lite grenar, så att min son (markus) kunde få äran att klippa gräset först av alla...Va jag inte snäll då så säg??!!
Ni kanske tycker att jag kör med mina barn, men då ska ni ju veta att vi har en åk-gräsklippare såre är inte sådär jättepåfrestande att sätta sig i den och köra runt några varv.

Det var helt UNDERBART i solen skulle kunna vart ute hela kvällen, men men ... fika-polarna väntade ju som vanligt (torsdagsfikan är så gott som helig) såre bar av till Berndts konditori idag oxå... Det blev en barnhjärtan-bakelse (citronmousse och chokladmousse vart d i den dårå) och så en kanelbulle...naturligtvis !! ÄLSKAR kanelbullar... Tänk er nybakade kanelbullar och kall mjölk....yammi yammi.....

På jobbet hände det väl inge särskilt dårå...fyllde på lite varor och sen satte jag igång att göra alla våra "berömda" sallader.... Fick ihop räksallad - västkustsallad - skagenröra - tonfisksallad -  mimosasallad - och potatissallad (skivade varianten)... sen börja jag att "snoppa" rädisorna till sommarsalladen....Den vanliga potatissalladen klarade jag av redan igår....Sen har jag grillat kyckling idag merå....fortfarande billig...

Imorgon ska jag försöka hänga ut lite mera tvätt och kanske hinna städa lite grand också..... ska ju på "tjejträff" på lördag (kärringamöte kanske stämmer bättre hehe) hos Jaana i hennes nya lägenhet...jag och suss ska ut på turne först för att se om vi kan hitta något passande att ge henne.... återstår att se vad vi kan hitta pårå....Bäst du aktar dej jaana...*ler*

Sen på söndag om det fortfarande är fint väder vill jag vara ute så mycket som möjligt, fast jag skulle behöva plocka undan lite nere i källarn i "gillestugan" typ för att där äre massor med verktyg och skit som ligger och skräpar och inte behövs mer.... ska bli skönt när den är färdig så man kan vara där nere lite mer än vad vi har kunnat vara nu....

vi får se vad jag hinner och orkar...Men blire dåligt väder så har jag laddat med lite dvd-filmer... Vi fick nytt dvd-ställ på jobbet så jag kunde inte låta bli att köpa nåra stycken dårå...gardera mig lite därå...

men nu ska jag nog inta ryggläge i den stora möbeln framför tv:n.... csi miami here I come....

Godiskramar och Grönsakspussar / pyyret

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0