Tillbaks till verkligheten...

Hej hopp alla glada läsare !!

Igår vart vi på bussresa om ni inte visste det redan, det var skojigt må jag säga. Men man kunde hoppat över både besöket på glasbruket och i skinn o pälsaffären...  Det var som att komma tillbaks till 70-talet nästan när man steg innanför dörrarna där. Glasbruket hade mycket att erbjuda NOT... typ såna där svanar och troll och figurer som man köpte när man gick i trean och fick åka på klassresa till glasbruket. Och skinn o pälsaffären vart typ som värsta second-hand ... fast lite sämre.... Vi var fjorton stycken med på resan (så vi fick åka i en liten buss) och av oss fjorton var det absolut ingen som köpte några kläder i den butiken.... vi var inne där cirka fem minuter och då överdriver jag nog lite ändå...SÅ illa vare faktiskt...

Men annars vart de superduper-mulligt, Jag vet inte om jag var värst men jag kom hem med hela min dramatenväska full me godis... och det kostade mej inte mer än drygt 300 spänn..... Jag köpte kex-choklad 10-pack
centerrullar 8-pack, guldnougat trore va 7-8 styck....sen vart de någon annan choklad med rispuffar i fempack. SEN köpte jag tre Salta kattenpåsar á 250 gram 2 påsar gelehallon, 2 påsar med kaktus-limegodis, 5 lakritspinnar (äkta finsk laktrits) salmiak(tablettask) stooor sådan. turkisk peppar, stor påse med kinapuffar, en påse med någon slags jordgubbsgodis, en hel låda med chokladlimpor. sen tror jag inte att det vart någe mer gott. !!

Jag köpte lite ost oxå på boxholms mejeri, 1kg gräddost, drygt 1 kg lagrad ost och 1/5 kg ost med vitlökssmak.
Allt godis och osten fick jag alltså för typ 500:-
Inte illa va ??!!

Sen vare ju dagens händelser dårå... Back to life back to reality !!!!!!  jag säger bara JOBBET !! Där damp jag ner idag på morgonen och det kändes som om näsan drösade rätt ner i klinkersen direkt... Kunde lika väl passerat ståldörren utan att öppna den först, så hårt kändes det att komma tillbaka dit.
Men jag tycker ju ändå att det är kul på ett vis, alla trevliga kunder som kommer och pratar och hälsar och berättar roliga historier med mera med mera... det är ju DET jag tycker är så gott med livet att det finns människor som är såna .... hoppas att jag är lika trevlig tillbaka oxå bara, men lite trevlig måste jag ju vara för annars hade dom väl inte frågat efter mej och pratat med mej igen...eller???!!!!

Men jag ska försöka rycka upp mej jag lovar. Men det är inte lätt ska ni veta!!!!
Det är verkligen som att prata med ett surkålshuvud ibland när man ska prata med vissa personer,,, dom har inga öron att höra med men dom går där och luktar gammal fis och det riktigt stinker om dom av allt skitsnack som rinner ut mellan kålbladen (läpparna).... det är sant ´jag lovar men så äre ju näre är mest "kärringar" som ska jobba tillsammans....

Får väl se om det har blivit bättre imorgon,,, man kan ju alltid hoppas på ett mirakel. Jag har ju några som faktiskt GÅR att prata med oxå...dom får jag ju inte glömm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0