nostalgi....

image18 Hej hopp alla frusna bloggläsare....

Idag när jag var ute på nätet och fick se den här bilden så blev jag lite nostalgisk....Kära lilla Drutten !!
Tänk vilka barnprogram det fanns när man vart liten...Drutten och Gena var en av dom och kul tyckte man att de va oxå...
Sen fanns de ju John Blund, Teskedsgumman och alla Astrid Lindgren-berättelserna som ju faktiskt går än idag fast inte lika ofta som förr.
Det är verkligen skillnad på då och nu måste jag väl säga. Kan inte komma ifrån att det ÄR ju faktiskt mycket mera action och slagsmål etc. etc nu..... håller ni inte med mej? Ni kanske inte tittar på barnprogrammen nu förresten? Det gör jag knappt själv heller men man zappar ju lite ibland och får se vare ä som är på gång i barntv-rutan

Ta bara en sån sak som Kalle Anka på julafton.....Är det bara jag som inte ser tjusningen i det hela längre eller är det så att den har blivit FÖR moderniserad? Ungarna som vi umgås med på julafton har inte alls samma förväntningar på Kalle och Hans gäng som vi hade när vi vart små... Den stunden var ju helig!
Nu springer dom runt och leker och kör med alla elektriska leksaker , det låter och tjuter hej vilt överallt tycker jag.
Förr "på den gamla goda tiden" satt vi som ljus framför tv:n när det var dags för Kalle Anka till och med dom vuxna såg ut att njuta och tycka att det var tradition. Men jag TYCKER inte att det verkar vara så?

Är det vi som vuxna som har släppt för mycket på traditionerna eller har vi låtit ungarna se för mycket tecknat på tv så att dom inte ser det som något festligt längre utan mer som en del av vardagen?

Ja inte vet jag, men lite trist är det tycker jag !!

Nog skrivet om det.... idag har jag varit ganska flitig....HOPPSAN säger nog många!!!! Har hon inte hoppat ner i soffan eller fikat? JO NATURLIGTVIS har jag det OXÅ..... men förutom det har jag både dammsugit alla rum och torkat golven dammat och varit ute med hårbollarna (dogsen) två gånger jag har tvättat 3 maskiner tvätt...ujujuj...

Men imorgon ska jag jobba extra... från sju till sex !! not nice at all...
men va gör man inte för sina arbetskamrater?!

Idag hare varit för jäkla blåsigt tycker jag.... verka nästan som om gudrun junior vart på väg... men tvätten torkade fort..trodde hela torkvindan skulle blåsa iväg ett tag där !
Den nästan böjde sig när det blåste som värst. Dom säger att det ska bli någon slags nederbörd oxå och jag hoppas verkligen inte att den kommer ner som vita flingor !!! Inte som regn heller , men hellre det än snö.
Jag har faktiskt ätit lite godis idag .... hehe...lovade mej själv att inte äta mer än på lördagar, men det är hur svårt som helst att hålla när man har varit på cloetta och investerat i två månaders godisförråd....*ler*

Ska skärpa mej där jag lovar...... jag har redan två "kärlekshandtag" som heter duga.... Jag har faktiskt själv börjat kalla dom för "kärlekshantlar" eftersom dom börjar närma sig cirka två-tre kilo vardera ;o/      inte så bra... och ABSOLUT inte så snyggt må jag säga....

Jag tar med glädje emot alla tips om hur man blir av med dom förutom att man ska fettsuga sig eller dylika ingrepp.... det har jag inte tänkt mej.... jag har gränser...

Låren är inte så små dom heller nu för tiden.... börjar nästan ogilla min kroppsform, jag är definitivt inte van att vara så här tjock som jag är nu... det är minst tio kilo för mycket... usch säger jag bara.... magen och låren är värst...not nice där heller...eeehm vems fel är det då tänker ni säkert??!! SJÄLVKLART mitt eget...men jag skyller liiiite på jobbet också, det måste ni låta mej göra.... För visst hade ni oxå gått och smakat hit o dit om ni jobbat som jag gör i butik och framför allt i charken?!?!? ERKÄNN NU !!

Ja jag vet...lite mindre sofflock och mindre fika skulle nog göra lite susen därå... få se hur jag gör *s*

nu ska jag ner i duschen i alla fall och bastu blire nog me tror jag....(kanske kan svettas bort nåra kilon)

Ha det bra alla sötnosar och sur-rumpor och frys inte ihjäl i väderomslaget...

kram kram kram.../ pyyret

Kommentarer
Postat av: suss

e du spåkvinna eller? frös nästan häcken av mej i morse,huva...hit me solen igen!kalle anka på julafton ÄR helig!!!Barnslig som man e,nu kan man ju alla sångerna dessutom. Måste erkänna att soffan inte är överbefolkad 15.00 julafton,I can´t miss it...slit inte ihjäl dej bland pastejer och sölkörvar...annars ligger du snart framför soffan igen ...;)

2007-04-18 @ 09:54:02
Postat av: Sara

Håller med ovanstående skrivare. Kalle Anka är heligt som bara den! Blir assur på alla som påstår att "de är samma varje år" och "vi har det inspelat". Det spelar ingen roll alls!
Till viktnergång skulle jag rekommendera raska promenader och mindre godis, precis som du sa! Så du har ju hitat konceptet =)
Kramar vännen!!

2007-04-19 @ 20:43:31
URL: http://samhradh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0