inga gränser...

163097-17

Vart på en inflyttningsfest igår, och vart hur seg som helst när vi kom dit. Hade ju jobbat dagen innann till klockan kvart över sju. Asså, man orkar inte festa på samma vis som man gjorde förr !! Det är bara att konstatera detta, när man var i typ tjugo-trettioårsåldern kunde man ju festa utan några gränser alls...ja ja...det kunde jag när jag var ännu yngre me hehe... ni som känner mej vet. Men vad jag vill komma fram till är hur i helvete orkade man bara? Inte nog med att man kunde dricka i stort sett hur mycket som helst (om man tog det i rätt takt bara) utan man festade ju oftast BÅDE fredag och lördag.
Söndagen hade man  som rehabiliteringsdag typ då....i och för sig hade man inget jobb förrän efter gymnasiet, men sen jobbade man ju och festade, ibland kom man ju nästan onykter till jobbet ju!!

Nåväl, jag vet inte om det var för att jag va så in i bänkens trött igår som jag inte orkade festa till det eller vare berodde på, jag var nog en riktig torrboll i alla andras ögon. Men i dagens läge så har i alla fall JAG gränser  för hur mycket jag ska eller kan dricka. Och dom gränserna  är jag faktiskt tacksam över att jag har.... Jag skulle inte kunna gå ut o festa och vara typ asberusad idag (tror jag är bäst att säga) Dels så mår man ju inte så bra DET har jag ju konstaterat och sen om man åker ut här på hemmaplan och är mer än salongsberusad DÅ ser alla som handlar hos oss hur onykter man är och dittan och dattan....

Det är ju INGENTING i jämförelse med en "riktig" kändis men ta mej fan om man jobbar i butik så äre nästan skamligt om man blir sedd berusad......man har blickarna på sig ... i alla fall så KÄNNS det så sen vet jag ju inte va dom tänker eller säger men men.... som sagt var så är jag glad att jag har insett mina gränser ... det där levde jag nog ut för typ tjugo år sedan ... nu är det mer på en - vad ska man säga - social nivå man dricker typ !!

Man kan bli lite lagom på pickalurven så man skrattar och fnissar och har allmänt kul men jag tycker inte att det ser så fräscht ut om man kommer vinglandes på gatan här i vårt lilla samhälle när man har familj och barn och jobbar så som jag gör.... Det finns säkert dom (och det vet jag) som inte bryr sig ett smack om vad andra tycker och så men alla är vi ju olika (tack o lov)....

Men festen igår vart det inge som helst fel på eller så dom som drack och hinka i sig hade säkert hur roligt som helst, men som sagt var så pallade inte jag .... så jag vart ingen tillgång direkt i det roliga på den festen tror jag.
Men mycket god mat och trevligt sällskap vart det ändå....TACK JAANA !!

Nu ska vi inte på något vis förespråka att man har roligare när man dricker för det behöver man verkligen inte göra för att ha kul. Vi i min vänkrets kan ha hur roligt som helst när vi är ute och fikar eller shoppar eller va som helst. En del tror nog att vi ÄR onyktra ibland som vi beter  oss och skrattar så hela samhället hör...men visst äre skönt när det kan vara på det viset också????????

Nog snackat om den saken.... idag verkar det bli en fin dag igen... vill så gärna stå som hon på bilden och bara njuta av utsikten och luften och naturen.... visst äre härligt när sommaren kommer och det är ljust tidigt och varmt och skönt , för att inte tala om kvällarna... helt underbara!!

Nu ska jag ut och njuta på altanen och äta frukost.... har inte klarat av den ännu...

ha det bäst alla puddingar och pajer.... vi hörs och kanske ses / kramisar är på väg/ pyyret

Kommentarer
Postat av: suss

du är så klok vännen! vi har ju lika roligt om inte roligare!? utan drickat...så varför?

2007-04-29 @ 15:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0