Huka er östgötar...för här kommer vi !!

bussresa


Dag då för vår stora "shoppingresa" till östergötlan... Jag och två kompisar åker med "de glada pensionärerna" till 5-6 ställen från småland till östergötland. Jag tror dom kallar trippen för Kärringaresan...Undrar varför?!! ;o)

Vi ska besöka ett glasbruk - gunnes väskor -  nån hantverks-tjosan, CLOETTA (yammi yammi) Sen vare nån pälsaffär och boxholms ost....sen vare nog inge mer !! ujujuj... va vi ska shoppa asså *ler*...

Men allvarligt skojat så äre mest för att komma bort lite som jag åker, tycker att det börjar bli lite segt här hemma, med allt jobb och tjafs hit och dit. Ni som kommer ihåg va jag har skrivit innan om mitt "dagis" till jobb så kan de vara ganska skönt att slippa höra allt gnäll och slippa se alla sura trynen....

Jag och Suss vart iväg redan idag för att värma upp oss me shoppingen så vi stack till Gislaved och köpte lite kläder så vi har något att ta på oss när vi ska resa hehe.... Hittade FYYYYRHA toppar och en fem-pack me strumpor. Shoppade även loss i vår lokala elaffär (elajo) för dom hade ju utförsäljning på allt i hela butiken...allt gick till halva priset, men jag köpte bara en lampa (en typ grön globenlampa) sen vågade jag inte kolla mer i affären för då hade jag garanterat kommit hem med mer än vad jag någonsin hade behövt. Och DET är ju ganska onödigt nu när jag ska på shoppingresa.

Så jag får nog säga godnatt och hej då strax för bussen sticker iväg från stationen redan klockan 06,20.....
Och då ska man ju vara pigg och fräsch som en nyponros ....eller??!!

Ska bara berätta om min andra polares lägenhet me som jag och suss vart o titta på i fredags. TOPPENFIN tyckte jag den var, men så har jag ju själv bott i en likadan när jag var i min ungdom....Hoppas att du kommer att trivas i den me nu Jaana...

Och sen en liten kommentar till Sara-vännen... igår kunde jag inte blogga för min dator vart segare än den värsta nykokta kolan.... försökte komma in fyra gånger, sen gav jag upp.... du får förlåta mej vännen....*ler*
vet inte om det vart någe större strul för så seg hare aldrig varit och de verkade bara vara på bloggen....men men jag har skrivit  IDAG i alla fall.... skam den som ger sig...

Kan inte lova att jag skriver imorgon dock, får se hur seg JAG är dårå efter allt rantande i affärer ....
men du kan ju alltid hoppas...
kram pårej Sara och tack för allt stöd du ger mej här....du är en klippa !! Men så har vi ju Winnerbäck gemensamt också..hehe

Hoppas att alla får en härlig dag imorgon och att solen skiner konstant...

kramar till er alla / pyyret

Kommentarer
Postat av: Sara

Ahh! De är alltid så trevligt att läsa bloggen din! =) Men jag veeet, ibland är den här sidan helt muppo...
Winnerbäck är kung, men de har blivit lite lite sånt på sistone...
Får se ifall jag hinner in till Hemköp nån dag på lovet. Har en jäkla massa att stå i ska du veta...pust säger jag bara! : )
Ha de finast! Hoppas shoppingen gick bra och att du inte käkade för mycket godis :p
Kramar!!!

2007-04-11 @ 21:31:47
URL: http://samhradh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0