Det var den helgen de...

Hej alla glada och icke glada....

I helgen har jag som sagt var varit i Säffle och kollat in min dotter som har tävlat i NM styrkelyft. Det gick jättebra, hon klarade sina lyft förutom dom två sista i marklyft, men hon tog sig ju igenom tävlingen och därmed kom hon tvåa....Jättekul tycker jag. Det var jag och "gubben" och emelies pojkvän som var med härifrån och kolla.

Sammanlagt blev det 285kg...eller 290kg. Kommer inte ihåg vikterna riktigt därå....men är lika stolt för det. Det fanns ju en del som tog hur mycket som helst och tävlade i ungdomsklassen. Det är helt SANSLÖSA vikter asså.... Ni skulle bara se...ujujuj....

Men jag har inte bara varit i Säffle, nej jag har tagit med vår yngsta hårboll på en premiärtur med cykel...gick ganska bra förutom att han ville svänga in framför hjulet ett par gånger.... I början vart han så chockad och förvånad så han ville stanna och göra "nummer två" direkt....hehe....Han är ganska stark för att vara så liten, så när han vill pissa så äre tvärstopp, nästan så man ramlar av cykeln faktiskt. Men vi får se hur han klarar av en längre runda, det går säkert bra ... bara jag klarar av det oxå så äre ju helt okej...

Vår andra hårboll vart ute på jakt igår och förlorade en tand i ett slagsmål med en grävling... Men dom sitter väl inte så hårt på henne hon är ju gammal och "gaggig" vid det här laget *ler* ....ungefär i samma ålder som mig !! Tar nog tillbaka det där om gammal och "gaggig" *fniss*...Fast jag kanske ska räkna om mina år i hundår, fan då har jag ju inte nått tonåren än.... DET lät ju himla käckt eller hur?

Så imorgon äre jobbar-dag igen...suck o stön !! Måndagar är tamejfan de segaste som finns...vet inte varför de har blivit så för innan har jag inte haft nåra som helst problem med måndagar, snarare tvärtom !! Har varit ganska skönt med början av veckan, men då jobbade jag ju inte från sju på morgonen till kvartöver sju på kvällen...DÄR har jag nog svaret varför måndan är så förbaskat seg....Tisdan är jag ledig såre kompenserar ju min heldag, men jobb har man ju alltid om inte på sitt arbete så finns det GOTT om det hemma....

Jag hoppas annars att dom flesta har haft en godis-helg.... Det har ju inte varit toppen-väder , ganska kallt och blåsigt men soligt ... och solen kan man inte få för mycket av tycker jag. Jag är nog en riktig soldyrkare....älskar att sitta i solen och bara "päsa"....

Snart är sommaren här och med den semestern, jag ska ha en sen semester i år, det är då vecka 29-30-31-32
jag brukar ta fyyyyrha veckor när jag har sen semester annars tar jag bara tre och sparar en till slutet på augusti... garderar mej lite därå eftersom det OFTAST är någon dag med sol i augusti... sen har man inget ledigt förrän jul !! visst låter det horribelt??!!
Men så är det när man har butiksarbete, för idag är ju kunderna VERKLIGEN bortskämda med öppet-tider må jag säga....
Förr kunde människor planera sina inköp efter hur butikerna hade öppet men idag KRÄVER dom nästan att man ska ha öppet så länge som möjligt, och har man inte det så äre JÄTTEKONSTIGT !!
Det värsta är dom kunderns som kommer in och beklagar sig för oss hur SYND det är om oss som måste jobba typ på julafton etc. etc. Då har jag bara EN fråga till er (för det är oftast så att ni säger det här till oss på själva julaftonen i butiken) EN ENDA FRÅGA.....!! VA I HELVETE (rent ut sagt) GÖR NI I BUTIKEN DÅ PÅ JULAFTON??????? Om ni tycker så synd om oss som får jobba varför i hela friden ens tänka tanken på att gå och HANDLA då??? Fattar ni inte att ju mer ni handlar hos oss på dessa dagar ju längre och oftare får vi ha öppet eftersom det finns kund-underlag dessa dagar... hade ni INTE handlat så kanske köpmännen och handlarna märkt vilken dålig vinst det hade gett dessa dagar och DÅ kanske dom hade övervägt att stänga ....
MEN INTE FÖRRÄN NI SLUTAR HANDLA PÅ RÖDA DAGAR....

Finns det kunder som KAN planera sina inköp idag? Jag själv är superdålig på det, men jag jobbar som sagt var i butik själv och är där så gott som varje dag.... men jag erkänner att visst skulle jag tjäna på att planera mer och bättre...ingen tvekan om den saken...så jag funderar starkt på att försöka handla typ en till två gånger i veckan....

men till er kunder som tycker synd om oss...GÖR INTE DET....inte förrän ni själva kan hålla er på avstånd från butikerna dessa dagar...

Nog sagt om detta.... nu ska jag gå och dränka mina sorger i duschen (hur nu det ska gå till?) och sen ska jag inta soffläge.... har varit en helg med tidiga morgnar och sena kvällar så idag blire skärpning pyy...i säng tidigt !!

Jag ska iaf. försöka att attackera min dator imorgonkväll oxå så ni blir inte av med mej så lätt hehehehe....

kramisar to you...from me /pyy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0