Ännu en dag...

image17Tänk om man kunde få sitta som Ior och filosoferar och ligga i sin hydda gjord av små träpinnar och framför allt bara ta det lugnt !! Visst kan jag ta det lugnt också men det är ju ändå massa saker som man vill ha gjort, för skjuter jag det framför mej så hopar det sig i slutet av veckan och då vill man ju bara vila och ta det lugnt om någonsin.eller hur?

Jag har jobbat idag oxå... TACK SIW FÖR ATT DU TOG SEMESTER så fick jag jobba lite extra det var ju väldigt schysst gjort av dig... jajaja.. du är värd att få ledigt du me...men det är trist när man inte har dom som man trivs att jobba med hos sig... Men idag hare vart helt okej...det var inga konstigheter eller sura miner idag inte, tack för det !!

Solen skiner som aldrig förr och jag vart för trött för att över huvud taget gå ut så jag skyndade mej att ge "hårbollen" (numera HÅLbollen eftersom han har hål i munnen efter en stygg grävling) mat och sen fick han ut och göra av sig sina behov. Sen vart de hem och äta och duscha och efter det så hörde jag något konstigt ljud inifrån mitt vardagsrum......KOM OCH LÄGG DIG PYY,,,KOM OCH LÄGG DIG !!! vart de någon som skrek.... Javisst !! Visst vare soffan framför teven som hojtade hej vilt..... Jag gick som i trans dit slängde mej ner och då kom elvis och la sig jämte mej och sen vare någon som kastade en massa sand i ögonen på mej för jag slockna som om någon klubbat ner mej med en järnfemma.....vaknade inte förrän syrran messade och undrade om vi skulle gå ut med dogsen igen...

Vart bara och kliva upp och ut... men det behövde jag annars hade jag nog legat kvar där än....och klockan är redan sju, så jag undrar när jag kommer att somna ikväll eller inatt rättare sagt....INTE bra....

Jag tror faktiskt att jag ska ta och gå o göra mej något att äta ...vette fan vare ska bli men någe blire väl....Jag är helt själv här ikväll tills Marre kommer hem( min son Markus) han är ute och åker skateboard me polarna, Emelie (min dotter) är med sin pojkvän och grillar och gubben är o käkar med några jaktpolare...

Jaja... man får väl börja vänja sig vid att vara ensam ....precis som Ior kommer jag att sitta där på huk och titta på en blomkruka och bara vänta på att det ska bli en blomma... kanske pratar lite me den oxå annars blire ju för tyst...hehe...

Men de ska nog bli bra nären tiden kommer....

Nehej gott folk... Nu ska jag inte uppta er tid mer med mitt svammel...

Ha en underbar kväll och en underbarare dag imorgon...

kram och puss (men inte i ljumsken) på er..../ pyyret

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej igen ´3.e gången gillt.... håller med dig igen.... kan du tänka..... jag skulle gäran göra Ior sälskap..... tank om man var rik o slapp jobba för att få pengara till uppehället... då skulle jag sk skaffa en "hydda" ute på landet o sitta o njuta o ta dagen lika lungt som Ior.. det vore perfekt... kram igen....

2007-04-16 @ 21:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0